Megértettem elveszítette gyermekét, ami minden nőnek elmondhatatlan fájdalom, átéreztem. Próbáltam még pátyolgatni de szinte kizárt a kapcsolatunkból.
Egy történet írok amiért bőven lesz vascső stb. Számítok rá mert elég régóta olvaslak Titeket.Több mint egy év történéseit próbálom leírni és várni a véleményeteket, hozzászólásaitokat.Kezdjük, csak a végére érünk. Adott egy 26 éves szép, okos lány olyan, amilyet magamnak mindig el tudnék képzelni. Természetesen vagyok én, aki bizony sok évvel idősebb nála.(nem fogjuk előadni a barátommal történt meg szöveget, én voltam igen)Több éve ismertük egymást, bár nem dolgoztunk egy helyen napi szinten tartottuk a kapcsolatot, munkahely váltása után is sok mindent megbeszéltünk hol így hol úgy, ha arra jártam személyesen is találkoztunk. Soha nem mertem gondolni, hogy bármi is lehetne közöttünk, fiatal szép volt, soha nem tagadta, hogy kapcsolatban van.(nem is csodálom) Rólam is, párkapcsolatban élek/éltem ahol a kapcsolatot már a gyerekek jelentették csak. Hogy és miért történtek ott ezek a dolgok az másik történet. Szóval a kapcsolatomból már kifelé álltam rendesen.2009 vége felé elég sokat trécseltünk, tudtunk mindent egymásról, mindent megtárgyaltunk mint mindig, bár nem találkoztunk már vagy féléve. Teljesen semleges dolgot beszéltünk skype-n és teljesen félreéretett valamit, amit írtam. Olyat válaszolt amitől nem kaptam szikrát, valami olyasmi, hogy milyen tökéletes pár lennénk és tényleg milyen jó lenne. Megállt bennem a szikra, ez nem lehet igaz. Rákérdeztem, nem értettél te félre valamit? Kinevetett, de igen félreértette, de most már mindegy, amit leírt azt viszont teljes komolysággal gondolja. Szóval így kezdődött. Másnap össze is jöttünk és nagyon jól elvoltunk, élveztük egymás társaságát, éltük a szerelmesek életét. Szinte minden nap találkoztunk, amikor csak tudtunk. Minden téren összeillettünk szinte kiegészítettük egymást. Jó-jó azért persze voltak összezördüléseink, de tudtuk kezelni. Boldogok voltunk élveztük egymás társaságát dúlt a szerelem. Összebalhézott anyukájával(nem csodálom) kerestünk albérletet, ahová költözhetett. Az előtt is albis volt csak a mama közelbe költözött és így került újra haza. Amikor tudtam én is ott töltöttem az időt, kétlaki voltam a gyerekek miatt. Sok helyre mentünk jó programokat csináltunk közösen. Augusztusban hibáztam/tunk. Terhes lett. Megbeszéltük, átdumáltuk pityeregtük a teendőket. Úgy gondoltuk lesz még rá alkalom most nem olyanok a lehetőségeink. Talán én voltam a határozottabb és ez majd késöbb visszaütött. Nálam egy lezárás alatt lévö kapcsolat, nála meg……………hát erről inkább nem írnék, de tiszta anyagi csőd. Jól keresett de többen alaposan bepalizták saját magát se bírta eltartani. Mindenben támogatom, megtehetem. Abortusz, mindenkit megviselt. Ráadásul elrontották és még egy kórház. Nagyon megviselte amúgy is a kedvesemet, annyira, de annyira vágyott már a gyerekre és még pluszba is szenvedett. Ekkor történt valami, ami teljesen megváltoztatta a viszonyunkat. Megértettem elveszítette gyermekét, ami minden nőnek elmondhatatlan fájdalom, átéreztem. Próbáltam még pátyolgatni de szinte kizárt a kapcsolatunkból. Már mindenért csak én voltam a hibás. Elvettem töle a gyermekét. Nem voltam mellette. Szép lassan elmúlt a kapcsolatunk, ő engem okolt és nem engedett közel magához, én pedig már bizony már nehezen viseltem az állandó hibás szerepet……. Nehogy az legyen, hogy felcsináltam és galád emberként ott hagytam. Ez nem lenne igaz, nagyon szerettem akkor is. Nem tudtam tudomásul venni, hogy csak úgy vége lett szeptemberben. Októbert úgy ahogy átéltem, szinte belebetegedtem. Altatóval aludtam, teljesen begubóztam az ilyenkor szokásost próbáltam, felejteni, túlélni nem ment. Szerelmes voltam akkor is, pedig ezt akartam kiirtani magamból, nem ment. Nem bírtam tovább írtam neki többször is, becsületére legyen mondva válaszolt is. Mindig lerázott, van valakije, nincs már rám szüksége, hagyjam békén. Az a mondás szerintem nem igaz, hogy ha igazán szereted elengeded, hát nem! Ha igazán szereted küzdj érte! Október végén megpróbáltam újra és hajlandó volt velem találkozni közös programot csináltunk valamit megnéztünk és vacsoráztunk. Persze beszélgettünk. Mintha egy új kapcsolat kezdődött volna, elég sokszor találkoztunk, próbáltam visszahódítani. Sikerült!Elkezdtük újra együtt, nagyon sok mindent megbeszéltünk és már másképp alakítottuk az életünket. Boldog voltam madarat lehetett velem fogatni, rajta is látszott, hogy egyre jobban összerázódunk, jól éreztük magunkat. Az elmúlt 2 hétben már valami bibit éreztem, de betudtam a vizsgaidőszaknak. Jött egy sms majd egy beszélgetés és padlóra kerültem. Nem köti hozzám semmi, nem tudja ezt így már tovább csinálni és nem szeret. Mit csináltam rosszul, mit rontottam el? Semmit csak egyszerűen nem tudja a nyári eseményeket feldolgozni, rólam mindig az elvett gyerek jut az eszébe. Nem tudja megbocsájtani, amíg velem van nem is tud túllépni rajta. Másik manusz nincs a képben, kérdeztem , de amúgy is együtt voltunk összes szabadidőnkben. Hát most itt tartunk, nem tudom mi lesz. Szeretem és azt hittem boldogok vagyunk.Tudom a szokásos szövegeket, felmelegítve csak a káposzta jó.Azt is tudom, hogy lépjek tovább és majd lesz másik. Nem akarok, ez nem egy futó kaland, viszony a számomra. Egy év alatt ezzel tisztába lettem, el tudom/tam vele képzelni az életemet.A szokásos: katona voltam, tecsoba jártunk, a gumit ö vette.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Caddy 2011.02.01. 08:04:06
BARI 2011.02.01. 08:08:58
dr. gernika 2011.02.01. 08:12:38
De jól gondold át, hogy tényleg ő-e az, akivel le akarod élni az életed, ha felépül. Vedd számításba, hogy ezután még jobban fog vágyni a gyerekre, mint előtte. Meg tudod majd neki adni?
kiraaaaa 2011.02.01. 08:14:41
Az íráshoz: az abortusz már csak így hat.
BARI 2011.02.01. 08:20:15
Caddy 2011.02.01. 08:22:34
kiraaaaa 2011.02.01. 08:23:14
tuli _ 2011.02.01. 08:32:15
abban sem vagyok biztos, hogy nem okozott-e maradandó károkat az abortusz.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 08:36:35
dr. gernika 2011.02.01. 08:38:33
kiraaaaa 2011.02.01. 08:39:57
tuli _ 2011.02.01. 08:45:50
ez a lány igazából akkor tud majd meggyógyulni, ha lesz gyereke. ugyan mindig eszébe fog jutni az az elveszett, de egy élő gyerek valamelyest kárpótolni fogja, és egyre kevésbé fáj majd neki.
@Kedves Nard: nem írja, hogy védekeztek-e, vagy hogyan védekeztek. az én középső gyerekem védekezés mellett született (köszönöm a sorsnak) :) sógornőmnek a legkisebb gyógyszer mellett (ő is köszöni:))
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 08:46:18
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 08:48:00
Egyik módszer sem 100%-os, én is tudom. De itt spec tuti nem volt semmilyen védekezés.
dr. gernika 2011.02.01. 09:06:04
Tudom, tesóm pontosan ugyanezen megy keresztül. :(
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:13:46
Abortuszra kuldeni azt, akit allitolag szeret... Lehetett volna vallalni, megvolt hozza a lehetoseg, a felelosseg nem arrol szol, hogy nem minden oke, akkor elvetetem. Foleg, ha fizikai problemak is voltak vele, akkor sztem nem megbocsathato.
A hulye gumi-katona-tesco vonalat hagyjuk mar a rakba, az isten szerelmere! Idiotasag. Egy olyan komoly sztorinal meg plane izlestelenseg.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:15:28
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 09:16:15
Kimaradt a teszkós szatyor. Én is mondtam, hogy paraszt a csóka. Nem küldte abortuszra, a nő döntése is volt. Nem azt mondom, hogy az erkölcs bajnoka, meg felelős ember, de ez két emberen múlik. Mindkettő idióta. Ha a nő meg akarja tartani, megtartja.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:18:26
En ritkan mondom, hogy paraszt, de erre zsigerbol jott. Azert tegyuk hozza, hogy ha a no mogott nem all egy felelosseget vallalni tudo, tamogato ferfi, nem olyan egyszeru megtartani. Nem mindenki ennyire eros, onallo...
tuli _ 2011.02.01. 09:21:17
igen, az nekem is eszembe jutott, hogy a psinak megvolt rá a lehetősége, ha a lánynak nem is. tehát elsősorban posztíró döntése volt, a lány támogatás hiányában nem tartotta meg a gyereket. ha mellette áll a férfi, biztos vagyok benne, hogy vállalja.
@Kedves Nard: igen, de mint fentebb írtam, egyszál egyedül kellett volna vállalnia, ezt nem merte.
@Drága IV gernika: :((
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:22:30
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 09:23:25
Ha dugni volt esze gumi nélkül, kapcsolatban levő férfival, akkor ehhez miért nem volt bátorsága?
tuli _ 2011.02.01. 09:23:48
szóval ebben tökéletesen igazad van.
tuli _ 2011.02.01. 09:30:32
@Kedves Nard: megfizetett, megfizet érte rendesen. nyilván nem egy túlkoros, gyerekes pasassal kellett volna kezdenie. sőt, kezdeményeznie.
Felmerült bennem az is, hogy a poszt írója egy végtelenül önző ember lehet. Nem működik jól a házasság? Nosza, beújítunk. Feleségről egy szó sem esett, simán lelépett. Utána a gyerekvállalás elől lépett le. Ja, problémamentesen de jó is lett volna a boldogság...
Azt sem értem az ilyenekben, hogy miért nem merül fel, hogy egy 26 éves lány előbb-utóbb gyereket szeretne?
Később jöhetett volna az a gyerek? Ha később igen, meglévő egzisztenciával most miért nem? Vagy megvárta volna, hogy kihűl a kapcsolat, és akkor lép le?
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 09:35:18
Persze hogy önző.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:37:08
Egyszeruen belegondolok, hogy egy no meghoz egy marha nehez dontes, es meg vegzaljak is. De en felelossegteljesen, ertelmes emberekben gondolkozok persze. Akik okkal mennek abortuszra. Innen latszik, hogy utopisztikus a vilagkepem. Ertelmes, felelossegteljes ember nem kezd, hazas-gyerekes pasassal.
Aaa, ezen mindig nagyon fel tudom huzni magam.
A pasas egy paraszt. Ez a kevesbe szofisztikalt kifejezes arra, hogy vegtelenul onzo.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 09:41:56
Kémiai kasztrálást a pasinak. De tőlem a fizikait is alkalmazhatják. :)
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:43:19
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 09:47:14
Mint én majd két gyerek után:)
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 09:48:48
Vaszektómia az jó buli! :)
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:48:59
tuli _ 2011.02.01. 09:49:19
elköttetés: a legjobb megoldás, ha valaki nem akar több gyereket. ráadásul a nők kész tények elé vannak állítva, nincs kijátszás, nincs véletlen.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:51:46
Na ja. Kevesebb mellekhatas, mint a nonel, a fogamzasgatlonal, visszafordithato. Az odzkodast azert megertem. De azt nem, hogy a nore akarja locsolni az egeszet, ahogy a donto tobbseg megteszi.
dr. gernika 2011.02.01. 09:56:38
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 09:57:22
Áááá! Nem szabad elmondani a nőknek, hogy vaszektómián estem át, és ha kijátszák a terheskártyát, akkor lehet a pofájukba csapni, hogy "haha, megcsaltál és még rám akarod verni a kismajmod?" :D
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 09:57:42
sokat spórolnánk:D:D:D
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:58:06
dr. gernika 2011.02.01. 09:58:26
Idióta. Majd beszélgess el egyszer erről anyámmal.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 09:58:53
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:00:42
Kivételek mindig is voltak és lesznek.
@Frigyesur:
Az tök jó rajzfilm volt. Én csíptem. Főleg a gonoszakat! :)
Caddy 2011.02.01. 10:00:57
Kasztrálás, meg gumi nélkül dugás, jajj.
Ismertem én is olyat, hogy első alkalom gumi nélkül, két felnőtt ember. Hahh, én akkor sem ítélkeztem felettük, most sem teszem.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:02:30
dr. gernika 2011.02.01. 10:05:15
dr. gernika 2011.02.01. 10:07:57
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:11:09
Az lenne az igazi, ha megszerezné neked dvd-n, hogy bármikor tanulhass belőle.
@Drága IV gernika:
Mert a nők nem mennek gallyra a "változó korban". Ja.
dr. gernika 2011.02.01. 10:12:31
@Kedves Nard: Sajnos nem kivételes, hanem nagyon is általános, hogy a nő azért hozza meg ezt a döntést, met a kedves apuka nem támogatja, sőtmitöbb bedobja a "tőlem nem lehet" frázist.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:14:15
@Drága IV gernika: Igy mindjart mas. :)
kiraaaaa 2011.02.01. 10:17:57
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 10:18:08
az az ördög nyelve:p
Amúgy meg méltatlanul nem ismerik el a sorozatot...
Frigyes sem tudta hogy a baciknak mindig két vezetőjük van:D
dr. gernika 2011.02.01. 10:19:00
@Kedves Nard: Nekem megvan DVD-n. Hazahozzam holnap?
blah 2011.02.01. 10:19:34
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:22:26
@Drága IV gernika: Ne aggodj, nekem is. :D
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:22:33
Persze, átírom majd Fricinek, hogy boldogan tanulhasson! :)
@Kool Kitty Kat:
Egyetértek! Rühelltem mindig is azt a nyelvet, pedig soha nem tanultam. Gimiben az osztály egyik fele volt franciás (a padtársam is), és jobban megtanultam mint ő. A latin sokkalta nehezebb volt, ahhoz képest a francia lófasz volt! :) Most láttam hogy Gernikának megvan az eposz, majd leboltoljuk :)
Caddy 2011.02.01. 10:26:16
Nekem Gernika hozzáállása a tetsző.
Nem értem miért egyértelmű, hogy gumi nélkül nyomták, nem egyértelmű az utalás.
Nekem is úgy tűnik, hogy a pasi szereti ezt a nőt, de ha nem megy tényleg el kell engedni.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:27:04
rémTündér /aprócska kismacska./ 2011.02.01. 10:27:47
hello mindenki.
tuli _ 2011.02.01. 10:30:05
@Drága IV gernika: nem kétlem, hogy szereti. de akkor is önző módon. el tudná vele képzelni az életét, de gyerek, az ne legyen. tökös pasi azt mondja ilyen esetben (nem mellesleg megteszi azt, hogy védekezik), hogy nem akarok gyereket, ha így is kellek, ám legyen. de ha ez után szakít a nő, nem rinyál, hanem elfogadja. a döntéseknek válallni kell a következményét is.
igen, azért nem vállalják.
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 10:30:37
@Frigyesur: Miért van aki elhiszi, hogy a vörösvértestek így néznek ki: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Redbloodcells.jpg
sztem ez sokkal reálisabb: download.gameblog.fr/images/blogs/5654/19511.jpg
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 10:31:42
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:31:54
Én el sem kezdtem a franciát. A németet még általánosban tanultam 2 évig, miután megszűnt az orosz (amiből fel voltam mentve, mivel jobban tudtam mint a tanár, plusz a könyvet is kijavítottam). De a német nyelv igazán szekszi. Egy hölgyismerősöm régebben rackszekrényeket forgalmazó cégnél dolgozott és németül voltak az alkatrész és terméknevek. A telefonba mondta rendkívül szekszi és malac germán szakszöveget. Frenetikus volt :)
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 10:34:16
de minek:)?
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:37:49
Tudjál gasztroszakérteni a lasagne-t illetően! :)
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:38:12
@Kedves Nard: Francia onszorgalombol indult, de hamvaban elhalt otlet volt. Akarcsak az indonez es a spanyol. De majd megtanulok meg egy vilagnyelvet, azt eldontottem.
A nemet remes. Tobb kivetel van, mint ahany szabalyos. A latin szep logikus. Kulon mondokak is vannak. :))
Te meg beteg perverz allat vagy. A nemet a legkevesbe szexi nyelv a vilagon.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:39:12
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:40:53
Én nagyon csípem ha germán malacságokat sugdosnak a fülembe! :)
dr. gernika 2011.02.01. 10:41:49
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 10:43:36
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 10:44:34
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:47:39
Nem dehogy, a hülye franciák ugyanúgy belepofáznak mindenbe mint az olaszok! :)
A spanyolban az a jó, hogy könnyű. :)
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:50:26
@Kedves Nard: Gondoltam en, hogy megmagyarazza jol! Szoke a szokenek megmondja a tutit. :D
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 10:52:18
Nem is vagyok szőke.
Hozzá Szóló 2011.02.01. 10:55:01
Ja, hogy lehessen a csajt mészárszékre küldeni! JA! Így már más. Tökre belefér, hajrá, gratula.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 10:55:02
viktor134 2011.02.01. 11:05:23
Publius Decius Mus 2011.02.01. 11:10:54
Most is véletlenből jön a következő gyerekem, már imádjuk.
Gyereket nem igazán szoktak megbánni, függetlenül a körülményektől meg az eredeti szándéktól. De ezt ma már nem sokan tudják.
Ari11 · https://www.facebook.com/app_scoped_user_id/993743967324468/ 2011.02.01. 11:12:19
Már csak ennyit tehetsz, kérd meg a kezét, mindegy, hogy most mi van. Majd válaszol, az majd eldönti , hogy lehete újra kezdeni. Ha lehet, csak így, ha nem, rögtön meg fogja mondani. Azt meg el kell fogadnod. Hajrááá
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 11:15:19
Én nem vagyok szőke! Szerintem te is szőke voltál! :D
tündéramálka 2011.02.01. 11:22:05
Page20 2011.02.01. 11:22:49
Pasik, szánalmas szinte mind!
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 11:23:58
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 11:25:37
Lehet hogy szőkék voltatok, de nem volt nagy fejetek:p
:)
kiraaaaa 2011.02.01. 11:25:46
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 11:27:03
Neked most is nagy fejed van! :)
Luie Lepke 2011.02.01. 11:27:29
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 11:28:15
Nagy fejem nem volt, ellenben en voltam a legkoverebb baba az ujszulott osztalyon, ami oriasi pirospont nekem.
SzCsaba 2011.02.01. 11:28:56
Már amikor, ugye.
tuli _ 2011.02.01. 11:29:07
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 11:29:09
kvzoltan 2011.02.01. 11:29:33
Persze, a posztolón kívül soha senki nem volt részese semmilyen, a Nagymamája által kifogásolható eseményben. Semmi kilengés, kicsapongás. De azért - gondolom - nagymenő bulizók, és nagyon vagány életük van, és a többiek nem is tudják, milyen a laza élet.
Mi visz rá valakit, hogy bejelentkezzen azért, hogy a lányt egy sorban "picsának" nevezze? Van ennek értelme? Ja, minden álnéven, mert azért kemények is vagyunk, meg felnőttek és önállóak, de jobb, ha nem kell vállalnunk semmit, amit másokra mondunk. Vagányság van, de ezerrel!
Szóval, a cikk szerzője nehéz helyzetben van, s nem is lehet megmondani, mit kellene tennie. csak lehetőségeket lehet felsorolni, amelyekből esetleg bővebb körben tud választani, mintha egyedül kellene kigondolnia.
A terápiás megoldásokat nagyon jónak tartom. Ide kellene eljussanak valamikor: www.hellingerintezet.hu/h-jelentkezes.html
Keressétek az utat. Annyira együtt, amennyire a lelketek engedi. "Az van, ami van." Nem tudsz mást létrehozni, mint ami létezik. Ami létezik, azt együtt hoztátok létre, a Ti életetek. Mindig Veletek marad, a Ti célotok az lehet, hogy megértsétek, mi történt Veletek, miért döntöttetek úgy, ahogy abban a pillanatban szinte döntenetek kellett. Miként döntenétek ma ugyanakkor. Ha megértitek egymást, és eljuttok a Hellinger Intézetbe, akkor valószínűleg boldog életben tudtok tovább élni.
De más megoldás is elvihet Benneteket a megnyugváshoz. Keressétek, ami hív Benneteket.
tőzegmalac 2011.02.01. 11:29:56
Mille38 2011.02.01. 11:31:44
Csak a feleségedet és a gyerekeidet sajnálom. Meg lesz büntetve az atyák vétke a fiakban harmad- és negyedíziglen - nem vascsővel, sokkal fájdalmasabban. Persze most én vagyok a hülye vallásos a szemedben, de azért leírtam.
Jó szöveg a házasságodról: már csak a gyerekek tartják össze a kapcsolatot... muhaha. 22 éve élek ugyanabban a házasságban, nem a gyerekek tartják össze a kapcsolatot, hanem mi ketten a párommal - sokat dolgoztunk rajta, hogy így legyen. Magától ez se megy.
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 11:34:40
@Kedves Nard: Hatalmas fejem arányos más testrészemmel:D
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.02.01. 11:40:48
Húztál volna gumit a farkadra.
mutant · http://universal.blog.hu 2011.02.01. 11:45:01
Szövegértés, általános iskola:D
MEDVE1978 2011.02.01. 11:46:06
Erre mondom én azt, hogy a mai fogamzásgátló módszerek mellett, ha valaki nem hanyag, akkor nem lehet gyerek. Kb. 2 másodperc, hogy szex után ránézz a gumira, hogy esetleg elszakadt-e, a csajoknak meg ott a kis csipogós fogamzásgátló tablettás doboz. Persze ha valaki baszik a vakvilágba, akkor gyerek lesz belőle.
Aztán meg kinyíratja a csajjal és még pénzt se ad rendesen, mert az abortuszt elbasszák... JA és ha van kapcsolatom, ahol már csak a gyerekek kötnek össze (tehát legalább kettő van), akkor nem baszok össze még egyet és külön figyelek erre.
Szóval a posztíró megérdemli a sorsát, remélem a csaj felé se néz többet.
fumerin 2011.02.01. 11:47:13
Megölt gyermek, megcsalt feleség...
Biztosan nem könnyű a gyermekáldás ilyen helyzetben, de úgy érzem, hogy egyetlen férfi, kapcsolat, semmi nem ér annyit, mint a gyermek.
És a végén a cinikus Tesco-gumi...
:(
Stormbird 2011.02.01. 11:49:00
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 11:50:36
Ha mar szoveget ertelmezunk. ;))
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 11:51:16
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 11:54:10
Muha 2011.02.01. 11:55:35
összebasz.
abból lesz a kiskopasz.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 11:59:02
Lehet ő vette a gumit, de a postíró nem használta.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 11:59:56
A lábaddal biSZtos.
Fekete kutya 2011.02.01. 12:06:29
Gyava szenny alaknak tartalak, aki nem kepes meghozni egy tiszta dontest: 1. Persze, hogy a kedvesed nem merte megtartani a gyereket, ha egyedul kell felnevelnie, mert az egyutt toltott honapok alatt arra sem voltal kepes, hogy vegre kilepj a regi csaladi feszekbol. 2. Ha pedig nem kell a feleseged, akkor mondj le rola. Ne terheld a "ketlaki" visszaszivargos, fel-labat-a-hazban-hagyos felmegoldasoddal.
Igaza van a kedvesednek, hogy nem erez irantad semmit. Mert semmi vagy.
kovácspéterke 2011.02.01. 12:11:23
Az már más kérdés, hogy nem biztos, hogy belementem volna a lány helyében abba, hogy rámerőltesd a döntésedet.
teljesenürességesmentes (törölt) 2011.02.01. 12:14:23
Ha a lánynak annyira nehéz anyagi körülményei voltak, alapból nem szül egy ilyen életkörülménybe gyereket. Te csak az egész elfuserált addigi életének a fekete báránya vagy, akin leverheti minden csalódását. Téged okol olyasmiért, aminek a felelős része rá jobban tartozik, mint egy férfira. Nem az a baja, hogy abortált egy gyereket, hiszen józan paraszti ésszel a kutya sem tartaná meg, ha tudja, hogy nincs miből felnevelni, tehát nem azért vagy hibás, mert ebbe az irányba terelted(hiszen magától is erre a döntésre kellett volna jutnia), hanem egyszerűen hibáztatni akar, mert kibukott a szar életén.
Megjegyzem, nincs értelme komolyan akarnod valamit tőle, mert sem anyának, sem feleségnek nem jó az ilyen elmehunyt nő. Másról sem fog szólni az életed, csak arról, hogy egyik pszichiátertől a másikig cipeled....a szerelem egyszer elmúlik majd, ezt ne felejtsd el.
És akkor marad egy hülye nő, aki feszt manipulálni fog lelkiismereti szinten....és te is járkálhatsz majd szakemberhez.
Ari11 · https://www.facebook.com/app_scoped_user_id/993743967324468/ 2011.02.01. 12:18:18
El találtad. honnan tudod ??
mostmar_kicsit_unom 2011.02.01. 12:18:27
Én mindig amellett vagyok, hogy mindenki úgy dönthessen az abortusszal kapcsolatban, ahogy ő szeretne, és nem ítélek el egy döntést sem.
De ezt nem ez a lány döntötte el, és te pontosan tudtad, "kedves" levélíró, hogy ezzel mit veszel el tőle. Pont olyan korban van, amikor a szülés ideális, nagyon akart is gyereket.
A gyerek a nő testében fejlődik, elsőrendű döntése van felette, hiszen az ő teste!!
Aki megcsinálta a gyereket, az vállalja a felelősséget, de mást vegyen rá, hogy így, egy életre megnyomorítsa magát lelkileg és testileg.
Neked pedig sikerült.
Szörnyen önző és felelőtlen voltál. Elképzelhetetlen méretű károkat okoztál a "kedvesedben". A lehető legjobban döntött, mikor lekoptatott, ő is rájött, hogy milyen ember vagy.
mostmar_kicsit_unom 2011.02.01. 12:21:49
Barry Kent 2011.02.01. 12:25:23
Ráadásul, ha jól értem, még mindig az asszonnyal élsz, mit mondjak, kurvára szerethetted. Szerintem hagyd élni, jobb lesz neki nélküled.
arktos 2011.02.01. 12:25:43
szépálmokat:]
Elstron 2011.02.01. 12:27:15
A csaj egy kurva, aki kikezdett egy családos emberrel - gondolom apuci még mindig együtt van anyussal, a "gyerekek miatt". Talán a gyerekkel akarta megfogni ezt a nyomorultat, de rájött, hogy még így sem fog összejönni, és marad fasztarisznya.
A faszi (a korát igazán leírhatta volna) meg egy igazi féreg. Normális ember nem takarózik a gyerekekkel, miközben csalja az asszonyt orrba-szájba. Most próbálja eljátszani a mártírt, de a legnagyobb baja az, hogy eltűnt a "csodaszép" friss hús, akit bármikor kefélgethet...
Rebelde 2011.02.01. 12:32:30
lol, jellemző vadbarom hozzáállás, már ne is haragudj
Muha 2011.02.01. 12:38:49
acidcow.com/pics/20110201/acid_picdump_87.jpg
Zoard 2011.02.01. 12:39:07
Ezzel a hozzállással szerintem ne is próbálkozz...
ilkamilla 2011.02.01. 12:39:51
tanuld meg az ősi törvényt: ha egy férfi és egy nő nemet mond a közös, úton levő gyermekére, a kapcsolatukról is ítéletet mondott ezzel.
Elég sok ilyet láttam, ez nem túlélhető baleset. Legalábbis nem együtt túlélhető...
A lánynak sok sikert, és most már jó lenne, ha békén hagynád.
Phátyol Ferenc 2011.02.01. 12:48:22
ArgonX 2011.02.01. 12:52:34
1. Csak a parasztok használják a "FELCSINÁLNI" szót. Ne feledjük, hogy a hölgy is jelen volt az aktusnál, tehát ketten döntöttek a "nem védekezésről".
2. Az abortuszról kár vitát nyitni. Általában annak a legnagyobb a pofája, akinek még sosem volt.
3. A pasi elküldte abortuszra. Aham... A nő meg ment. 1:1
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy mindig kettőn áll a vásár. Szóval kedves FRIGYESÚR, kedves KEDVES NARD és kedves többi "igazság-bajnoka-a-nők-hű-védelmezői". Vissza az agyarakkal. Nem mindenki olyan tökéletes, mint TI vagytok.
ArgonX 2011.02.01. 12:54:15
Túlélhető, hidd el.
Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2011.02.01. 12:54:47
Rebelde 2011.02.01. 12:56:23
honnan tudod?
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.01. 12:58:06
jó kis csámcsogós abortálási kommentgeneráló
lájk, mi? :/
arktos 2011.02.01. 12:58:12
most pozitívan csalódtam.
ArgonX 2011.02.01. 12:58:29
Mert én is "elküldtem" a barátnőmet abortuszra. Ekkora szemét vagyok, látod??? Ez 2 éve történt, és még mindig együtt vagyunk.
Hihhhhhetetlen...
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:00:52
aranea 2011.02.01. 13:02:11
Ne sajnálkozz a csaj után. "Meg akart fogni" a legősibb, legalattomosabb módon - nem jött össze neki. Ha ennyitől elhidegül tőled, nem szeretett igazán, mi tőbb: ugyanígy elhidegült volna, ha megszüli a porontyot. Csak akkor már a gatyát is lepereli rólad.
Most tanulópénzzel, de megúsztad. Örülj neki.
Rebelde 2011.02.01. 13:04:02
nem tudom nálatok mi vezetett az abortuszhoz, magánügy persze
ezt magában mindenki másképp rendezi le, már ha le tudja
ha nem veteti el otthagytad volna?
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:04:24
Azt hiszed, hogy te realisabb, emberibb leszel attol, hogy az abortuszt bagetellizalod? Vagy mit gondolsz? Komolyan nem ertem. Igen, ha az tokeletesseg, hogy elitelek egy felrekefelo pasit, aki kenyelembol elkuldi a szeretojet egy kockazatos mutetre, akkor tokeletes vagyok. Itelkezek, megmondok? Jah. Mer' a normalis hozzaallas nem arrol szol, hogy meg a parasztsagot is megmagyarazzuk. Megmagyarazni mindent lehet. Attol meg nem lesz helyes.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:05:49
vázkulcs 2011.02.01. 13:09:26
kard
www.youtube.com/watch?v=ROWYC-3cYFo
arktos 2011.02.01. 13:11:10
tény, hogy nem tettem hozzá semmit, ugyanakkor el sem vettem belőle. csak próbáltam rámutatni, hogy túl korán ítélkezel többek között te is. közben a történetben roppant nagy hézagok vannak, amit ki-ki saját íze szerint tölt ki, de ettől teljesen más történet alakulhat ki. mivel a posztoló pedig nem jön tisztázni a dolgokat, így mindenki azt hiszi neki van igaza. persze ezzel semmi baj nincs, el lehet itt dumálgatni erről.
fumerin 2011.02.01. 13:12:24
Gratulálok! Egy ártatlan élet, végül is mit sem ér :(
Adok egy kis olvasnivalót.
www.magtudin.org/Abortusz.htm
De csak azért, mert semmiség az egész!
ArgonX 2011.02.01. 13:13:32
Nem hagytam volna ott.
De majd úgyis mindjárt megírja valaki (aki ezt jobban tudja), hogy de igen, higgyem el, ott hagytam volna.
Rebelde 2011.02.01. 13:14:12
ez egyszerűen nevetséges, a történet egyébként is súlyos, de ennyivel elintézni ezt...nonszensz
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:14:40
ArgonX 2011.02.01. 13:21:34
Attól leszek emberi, hogy nem ítélkezem elsőre és mindenáron. És nem kezelem rögtön leprásként, aki esetleg a saját értékrendem szerint is vétkezik.
És legfőképp nem moralizálok...
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 13:22:40
Én is korán ítélkezem. És? :D
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:23:00
ged 2011.02.01. 13:23:42
Ő, mint nő átérzi ezt a hibát, te mint férfi már lépnél tovább...
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:23:49
Muha 2011.02.01. 13:25:00
acidcow.com/video/16961-sad_koala_eats_apple.html
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 13:30:06
Ja ok. Engem is, de leszarom. :) Nem akartam népszerű lenni soha :)
tuli _ 2011.02.01. 13:34:57
Hurri Kán 2011.02.01. 13:37:54
antisystem 2011.02.01. 13:38:21
Szerencsére ugye azon a koron már túlvagyunk, amikor a gyerek reprodukciós előanyag volt - született 10 oszt felnőtt kettő - de ami ma megy, a ló túloldalára esés, az ember párja fölé értékelt magzat, az SZVSZ legalább olyan agybaj, csak a másik oldalról...
Szóval el kell kerülni az ilyen párt, mert ha nem a szüléskor, akkor az első nehézségkor (állástalanság, betegség, ugyis lesz) elő fogja adni ugyanezt... és még a párja halálos ágyánál is azt fogja visítani, hogy "jaj, jaj, mi lesz VELEM meg az ÉN gyerekemmel".
Szigorúan kerülendő, bármely kívánatos...
Barry Kent 2011.02.01. 13:39:13
Tanulság? Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra :)
2011.02.01. 13:39:15
Igen !!!
pontosan az hiányzik. Ez egy olyan trauma, ami generációk életét megkeserítheti. Az eltitkolt megölt testver... olvassatok utána a Hellinger féle módszernek és meglátjátok.
white zimbabwean 2011.02.01. 13:39:27
tuli _ 2011.02.01. 13:39:42
Mr. Rustical 2011.02.01. 13:39:42
Mi úgy voltunk vele, hogy rögtön másnap az abortusz után úgy éreztük magunkat, mint akik cinkosok egy gyilkosságban, mint ahogy pont így is volt. Erre az érzésre meg sajnos nem lehet semmi jót építeni. Utána még egy fél évig együtt töltöttük az időt, de a kapcsolat halott maradt.
Számomra ebből az volt a tanulság, hogy ilyen dolgokban nem szabad semiféle emberi okoskodásra hallgatni (nem olyan a helyzet, anyagiak így megúgy, szülők, másik kapcsolat, még várjunk, bármi). Ilyen esetekben csak a szívére hallgathat az ember, mint minden fontos kérdésben. A szív pedig egész bizonyosan soha nem tanácsolja senkinek, hogy ölje meg a saját gyermekét.
Szerintem ha a szívedre hallgatsz, biztos nem juttok ide ti se.
De most már ez van, maradsz a tanulsággal, meg a bűntudattal. Meg ő is. Ha nagyon egymásnak valók vagytok, ettől még összejöhettek, de ez nem fog elmúlni soha.
Barry Kent 2011.02.01. 13:39:56
Na ezt nem ide :D
teljesen össze vagyok zavarodva :)
2011.02.01. 13:41:24
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 13:44:55
Ha a terápia opcionális, akkor rendben. Ha kötelező, akkor meg szarpofozás, mert nem akarja. A kényszer nem megoldás. Soha.
Rebelde 2011.02.01. 13:45:47
te mit beszélsz a száddal????
antisystem 2011.02.01. 13:47:26
antisystem 2011.02.01. 13:48:29
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 13:49:23
KovA 2011.02.01. 13:51:26
Te ahhoz gyártod az ideológiákat, hogy kisajátítod a kapcsolatot a szerelmet a saját önzéseidnek - a kellemest magadnak kerested de a küldetést nem találtad meg benne magadnak.
Márpedig a természet ezeket az ajándékokat nem a mi szórakoztatásunkra adta - és az ösztönvilág az eredeti célja szerint ítél.
Az ítélet pedig az, hogy becsődöltél mint szövetséges a természetes küldetés teljesítésében. Nincs bocsánat.
"Megbeszéltük, átdumáltuk pityeregtük a teendőket."
Vagyis: te meggyőzködted logikusan, ő meg nem tudta ellenezni logikusan viszont támasra volt szüksége és kapszkodott beléd. Elhitte neked, hogy vissza lehet csinálni...
"Úgy gondoltuk lesz még rá alkalom most nem olyanok a lehetőségeink."
1.) A természet nem ismer ilyen kategóriát, hogy "nem olyanok a lehetőségeitek" különösen nem a ti korotokban és a ti lehetőségeitek mellett...
2.) Főleg te gondoltad úgy. Mert ha azt mondtad volna vállalod és küzdesz érte, akkor ő is úgy gondolta volna. Most egyes szmám első személyben adod elő, hogy oszd a felelősséget ami neked túl nagy...
"Talán én voltam a határozottabb és ez majd késöbb visszaütött."
Ja, ja ... mondom én...
Ezután mit csodálkozol ?
Számodra az a gyerek még nem létezett számára már igen - benne élt.
Ő vállalta volna - veled. Te csődöltél be.
Lehet, hogy ezt sosem fogja neked tudni ilyen szépen megfogalmazni - de a dolognak ez a természete. Függetlenül attól, hogy mi pasik milyen elmés ideólógiákat tudunk kifundálni vágyaink beteljesítésének igazolására - beleértve az értetlenkedésünket is.
Nem mi alkottuk magunkat és nem úgy fognak működni a nők, ahogy szeretnénk - ez van.
Okoskodás helyett szemlélődj inkább és próbáld jó megérteni amit látsz - a rajtad kívül és felülálló szempontjából... közelebb jutsz az igazsághoz.
Rebelde 2011.02.01. 13:53:28
ez egyértelműen látszik, meg az is hogy több lovon is átestél, és meg is üthetted magad valahol a fejeden
persze megfelelő párt találjon mindenki, de ne az legyen a cél, hogy bérletet váltsanak az abortuszklinikára, mert egyébként is milyen könnyen átvészelik... csak mert kb. ez is lejön a mondanivalódból, gondold már végig
etruszk 2011.02.01. 13:54:29
Egy barátom egyszer sem ülhetett motorra anélkül hogy végighallgassa a"jaj, jaj, mi lesz VELEM meg az ÉN gyerekeimmel, ha meghalsz a motoron" dumát.
Az hogy esetleg őérte is kár lenne, az ilyen siránkozásokból kimaradt.
Egyszer én is tanúja voltam, még napok múlva is rossz kedvem lett, ha eszembe jutott.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 13:54:35
Amúgy meg szerintem mindenki meghozza a döntését, sokat gondolkodott rajta (ne basztassák megmondóemberekkel), kifizeti a műtétet és jónapot. Opcionálisan elmehet cihiáterhez, ha akar. Ne legyen kötelező jellegű semmi. Nyilván volt oka, hogy el akarta vetetni. Nem poénból tette.
antisystem 2011.02.01. 13:55:00
Valóban, aki az emberi életet a fogamzástól datálja, és a párhetes embriót önálló emberi lénynek véli - tehát "pro life" beállítottságú - annak nagyon nem való a művi abortusz. Sőt, ha a kapcsolatban a két fél közül bármelyik ilyen, akkor se. De ugye okkal feltételezhető, hogy az emberek szex előtt beszélgetnek is, ergo az ilyesmi azért kiderül...
Mindamellett az igazi "életvédőnek" a fogamzásgátló tabletták elterjedése bizonyult, az nyomta le pár évtized alatt a hazai művi abortuszok számát 200 000-ről 45 000 köré évente.
A d r y (törölt) 2011.02.01. 13:55:43
az, h veszek a fiaimnak egy raklap gumit pár év múlva, vagy pharmatexet a csajoknak...stb.
+ még annyi, ha dugnak és nem védekeznek, lehet, h terhes lesz a Nő.Könyörgök nem 16 éves volt!Hanem 26.A manusz meg idősebb.
2011.02.01. 13:56:17
Csak amikor ilyen teli szájjal osztod az észt az már irritáló.
arktos 2011.02.01. 13:57:05
az hogy túl korán ítélkezel, az tény. ezt már több hozzászólásodból leszűrtem. ezzel alapjában véve nincs is gond, mert nagyrészt jók a meglátásaid. de amikor adott egy ilyen történet, amiben akkora lyukak vannak, hogy kényelmesen átsétál rajta egy hadosztály és te rögtön azt szűröd le, hogy a férfi a hibás mindenért...hátnemtudom, elhamarkodottnak tűnik. nemtudjuk, mivel nem részletezte, hogy mennyire volt kinn a kapcsolatból, simán elképzelhető, hogy megbeszélték a feleségével, hogy akkor rendezik a válást, de mindenki keresgélhet. LEHET, mivel nem tudjuk, nem részletezte.
az abortuszra küldésről meg annyit, hogy a döntés kapcsán mindig többesszámot használ. nem ő döntötte el, nem küldte, megbeszélték. az adott anyagi helyzetük nem engedte meg, hogy gyereket vállaljanak. ennyi.
az adott posztból ennél többet nem lehet kihámozni, ha meg hozzágondolsz még ezt azt, az már csupán fikció. elmélkedni lehet róla, csak az már nem az adott poszthoz tartozik.
Hurri Kán 2011.02.01. 13:57:33
Nem kell raklap gumi. Két tégla, csajoknak aszpirin :DDD
Rebelde 2011.02.01. 13:57:49
nem ingem, csak számomra elfogadhatatlan, amit írsz
antisystem 2011.02.01. 13:58:19
És hát nem, a művi abortusz nem választandó fogamzásgátló módszer, hanem ultima ratio a már bekövetkezett nem kívánt terhesség kapcsán. Szóval ultima és ratio.
antisystem 2011.02.01. 13:58:55
antisystem 2011.02.01. 13:59:44
Mert?
2011.02.01. 14:00:09
Én azt mondtam, hogy személyes tapasztalatom van arról emberekben milyen traumákat okoz egy abortusz. Nem vagyok magzatvédő, mindenki meghozhatja maga a döntést. De ennek következményeivel nincsenek tisztában. Az nem csak annyi hogy kikaparjuk és futunk tovább az életben mintha mi sem történt volna.
A d r y (törölt) 2011.02.01. 14:00:25
ugyehogyugye?
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:01:18
fumerin 2011.02.01. 14:01:29
Add hozzá a sörhöz és a skorpinyóhoz!
etruszk 2011.02.01. 14:03:03
Egy kollégám azért szakított, mert mikor véletlenül terhes lett a barátnője, a lány el akarta vetetni a gyereket (az ő dolga, hogy miért), a kollégám meg nem. Végül is nem tudta a lányt meggyőzni, így abortusz lett a vége. Ezt ez hapsi nem tudta feldolgozni. A övetkező barátnőjének megtiltotta a védekezést, így hamar össze is jött a baba.
Ez a másik véglet: Ő nem a lányt-lányokat szerette, csak szeretett volna már valakit teherbe ejteni. Sikerült. Az, hogy meddig lesznek együtt, másodlagos..
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 14:03:07
szvsz akkor dugok mással ha a másik kapcsolatomat már lezártam.
ArgonX 2011.02.01. 14:03:53
Úgy értettem, ahogy leírtam.
Ja, várj. Én is telerakom smilekkal a kommentet.
:)))
:DDD
:P
Értelmes érvek helyett nem is kell más. Hiszen nálad működik :)))
:DD
:P
Esztétikus Kritikus 2011.02.01. 14:05:09
Ez a vele képzeltem el az életem egy blabla, tekintve, hogy már volt egy nő, akit nyilván szintén huszonévesen elképzelt magának a posztoló, és lám, két gyerekkel otthagyta a fenébe egy újabb huszonévesért.
Valahogy nem tudom komolyan venni, a fenébe is.
Jó, nézzük közelebbről, hiszen szegény posztíró szenved. Az abortusz nem csak arról szól, hogy egy nőnek elveszik a gyerekét. Az abortusz egy tortúra a nőnek magának, lelkileg, fizikailag egyaránt. Nem lehet előre kibeszélni, és reménykedni, hogy adott csaj majd jól viseli. Ehhez sokkal stabilabb kapcsolat kellene, mint amit itt leírt az úr.
Dicsérendő, hogy harcolt és megpróbálta helyrehozni a dolgot, de most már fogadja el a nő döntését és főleg: ne keserítse meg az életét azzal, hogy kísérti! Nagyon úgy tűnik, hogy ez a kapcsolat nem azonos arányban fontos mindkét félnek. És egy 26 éves előtt még ott az egész élet, tele szuper apajelöltekkel. Evvan!
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:05:54
arktos 2011.02.01. 14:07:40
és ez így is van jól, szóseróla. de könyörgöm, valaki hozza már ide ezt a szerencsétlent, aki írta, talán minden homályos dolgot tisztázhatna és akkor én is nyugodt szívvel küldhetném el a picsába, nőt lekurvázhatnám és talán a cigi is jobban esne utána.
KovA 2011.02.01. 14:08:03
"Úgy gondoltuk lesz még rá alkalom"...
Nem, nem lesz. Pont ez a megélés különbség közted és közte. Neked az a gyermek még nemlétező elvont dolog. Olyan amit el lehet dobni, lesz helyette másik.
Egy nőnek viszont nem - benne már "tárgyiasult" - őt a természet úgy alkotta, hogy már anyai érzelmekkel kötődjön a megfogant gyermekhez - a szervezete már küzd érte, táplálja gondozza, ösztönei már szeretik, ha nem is tudatosul - azért esendő még a "racionális" agymosásokkal szemben, kínjában tán még el is fogadja ésszel - de az ösztönei nem fogadják el.
Erőszakot, ha vesz magán - tapasztalni fogja, hogy valami nem stimmel az okoskodásokkal - nem tudja igaznak megélni szenved tőle utólag is.
És igen - amit szeretünk abból 1 van - nincs olyan, hogy "lesz még rá alkalom".
Az 1-ért lesz megküzdve, vagy az 1 és megismételhetetlen lesz elveszítve.
Tetszik, nem teszik: de így működik ez.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 14:08:21
Némely esetben muszáj az abortusz. Pl súlyosan károsult magzat esetében. Én ha nő lennék nem szülnék meg egy nyomorékot, hogy elrontsak több életet, nyilván ő sem élhet teljes életet, és a családja sem. Spártában jól működött, csak ott születés utáni abortusz volt.
Ha valaki nem akar gyereket, akkor ne legyen neki. Ha nem végzi el orvos, akkoris valahogy elpusztítja. Ami ugye sokkal károsabb lehet mindenkire nézve. Ezért faszság betiltani az abortuszt. Mindig lesz valaki aki csinálni fogja. Előkerülnek a népi módszerek....
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:09:21
Szamomra az ember erkolcs nelkul nem gerinces ember. Attol, hogy szamodra a moralizalas mellozese jeloli az emberiseget... hm, nehez lenne erre szemelyeskedes nelkul reflektalni. Oltari nagy gaz. Az meg, hogy meg kvazi buszken hirdesse, hogy erkolcs nelkul sokkal humanusabb, mindennek a netovabbja. Olj, lopj, hazudj, ne itelkezz, biztos ettol leszel ember. Mi tart vissza? Csak a torveny? Nincs sajat ertekrended, belso tartasod?
etruszk 2011.02.01. 14:10:08
És esetleg a hölgyeknek meg kellene szokniuk a "bocs, de nem érek rá" válaszokat.
De szép is lenne...
Persze csak ha a hölgyek nem hoznák a férfiakat kellemetlen helyzetbe azzal, hogy utánuk fütyülnek, és nem tennének hangos megjegyéseket a fenekükre :)
zuffo 2011.02.01. 14:12:15
arktos 2011.02.01. 14:12:20
igen, ezek tények, nem is vitatkozom velük.
az elvált nem elvált kérdés olyan, hogy egy papír nem tart össze semmit, amennyiben MEGBESZÉLTEK dolgokat, akkor nehogy már addig ne lehessen semmit csinálni, amíg pecsét nincs a válási papíron. persze, ha megbeszéltek bármit is. mint már leírtam kb 3-szor, erről semmit nem tudunk. ha nem volt ilyen, egyértelműen gerinctelen és mindent megérdemel, amit ráokádnak.
a babát nem tartották meg, ez is igaz. de a "zereto abortuszra kuldesere" megfogalmazás nem helytálló. azt írja megbeszélték, pityeregtek, meg a tököm tudja miket írt még. lényeg, hogy nem hímnemű döntött úgy, hogy akkor most itt nem lesz baba, hanem közösen.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:13:50
fumerin 2011.02.01. 14:14:37
Amit te nem tudsz az az, hogy mennyi indokkal és okkal lehet megölni egy egészséges emberpalántát.
Egyszer összeszedtem (etikára), és tudod mi a gusztustalan?
Hogy nem a beteg magzatok végzik széttépve és szétsavazva-koponyát összezúzva...hanem az egészségesek.
Miért?
Nem tudom miért...
Nagyon kevés abortusz történik csak azért, mert beteg a magzat.
De van egy "gumiszabályzat" arra, hogy legálisan, bármilyen indokkal ölhessen a nő.
Na ezt a kategóriát kivenném az abortuszhoz való jogból.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:15:34
vernarancs 2011.02.01. 14:16:35
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 14:17:29
Öljön. Az ő teste. A lelkiismerete is a sajátja. Számoljon el magával. SENKI NE MONDJA MEG MIT TEGYEN!
Nem érdekelnek más indokai. A Föld túlnépesedik, és az abortuszt kritizálják?
antisystem 2011.02.01. 14:19:46
etruszk 2011.02.01. 14:20:12
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:21:03
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 14:21:43
fumerin 2011.02.01. 14:21:49
Viszont a túlnépesedéshez én már bőségesen hozzájárultam.
arktos 2011.02.01. 14:22:17
nem keresek én mentséget senkinek, könyörgöm. ha teljesen tisztában lehetnék mindennel, hogy miért döntöttek úgy, ahogy döntöttek, én is szívesen mondanám, hogy egy paraszt. támogatni úgy nem tud, ha pl utcaseprő, havi 50 nettóval. nő meg ugye le van égve, ez az össz. amit tudunk az anyagi helyzetükről. ilyen bizonytalan helyzetbe nem akartak gyereket.
utólag, amint látszik, a döntés rossz volt. a nő belátta, a férfi nem érti miért volt rossz. lehet, hogy meg tudták volna oldani a gyerek felnevelését, nem tudunk semmit a körülményeikről. semmit.
és mielőtt még azt hinnéd, hogy mindenáron vitatkozni akarok veled, elárulom, hogy nem szeretek széllel szemben pisálni. csak szúrja a szemem, hogy rögtön paraszt, a nő, aki ugyanannyira részese volt a dolgoknak meg egy csúnya nézést sem kapott.
tuli _ 2011.02.01. 14:24:02
alapvetően abortuszellenes vagyok, soha nem lettem volna képes arra, hogy elvetessek egy gyereket. volt egy befejezett abortuszom, még az is iszonyatosan megviselt. de el tudom képzelni, hogy a nők nem jókedvükben mennek a vágóhídra. nagyon-nagyon sokan vannak, akik ilyen-olyan kényszerből teszik ezt. akkor tehessék meg.
nem ugyanaz örökbe adni. nekem ne mondja senki. ha valaki képes rá, tiszteletem neki. de sokan nem képesek arra, hogy 9 hónapos kötődés után odaadják másnak a gyereküket. de méltó módon felnevelni sem.
a sérült gyerekek esetében Nardnak igaza van. semmi szükség arra, hogy egy totális szellemi fogyatékos, 18-20 éves koráig ágyban vegetáló gyerek családok életét tegye tönkre. ráadásul az esetek többségében egyedül maradnak a nők ezzel a problémával.
etruszk 2011.02.01. 14:24:41
Érezte a srác is hogy ez így gáz, de beadta a derekát.
Persze ő az a fajta, akinek a parkolóház cetlijét haza kell vinnie.Otthon a sárkány ellenőrzi. Ezzel bebizonyítja, hogy pelenkáért volt, nem pedig nőzni..
Hurri Kán 2011.02.01. 14:25:43
A darabszám mellett a minőség is fontos ám :)
Nekem nem is elsődlegesen a túlnépesedéssel van bajom, hanem a népesedő szegmens szocializációjával, tisztelet a kivételnek...
Esztétikus Kritikus 2011.02.01. 14:27:07
Ha megszületett volna a kiskölyök, akkor talán az is éppígy megmérgezte volna, csak éppen a férfi érezte volna magát sértett félnek. Ó igen, és akkor egy harmadik személy is bejön a játékba, maga a ded.
Így jött ki a lépés, pech. A döntés maga az adott helyzetben racionálisan jó volt. A feldolgozása viszont szétvitte a viszonyt.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:27:33
Es unom, amikor arnyalni akarjak emberek mindenaron a kepet, mert ok attol annnnnnyival okosabbak lesznek. Vagy emberibbek? Mindegy.
fumerin 2011.02.01. 14:29:47
Én csak a gumikategóriát venném ki a jogból.
Van olyan is, hogy nem a magzat van veszélyben, hanem az édesanya és még sok olyan, ami ésszerűvé teszi ezt a fajta megoldást.
Sajnos túl sok időt töltöttem kórházban, én az életért/ekért küzdöttem, amíg mellettem sokan a halálos ítéletet mondták ki.
Az indokok 90%-a mondvacsinált volt.
Nekem mindegy, ki-mit csinál, de nem fogom azt mondani, hogy meg tudom érteni és helyeselni sem fogom.
arktos 2011.02.01. 14:29:56
tehát azért írtam, amit írtam, hogy okosabb legyek, vagy emberibb.
ma is tanultam valamit.
azért köszönöm szépen, hogy megismertetted velem az álláspontodat, nem értek veled egyet, de tiszteletben tartom.
további szép napot.
etruszk 2011.02.01. 14:31:39
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:32:11
arktos 2011.02.01. 14:32:21
mint, ahogy frigyesur kollegina is megfogalmazta, LEHET, TALÁN, stb. nem lehet tudni.
ahogy elnézem posztoló nem jön felvilágosítani minket, így csak hozott anyaggal dolgozhatunk.
én csak annyit akartam ezzel az egésszel elérni, hogy ne ítélkezzünk azonnal, félinformációkból.
tuli _ 2011.02.01. 14:35:28
helyeselni semmiképpen nem kell. én sem helyeslem. de a törvényi korlátozásnak sem vagyok híve. annak, hogy kötelező legyen megszülni.
Elstron 2011.02.01. 14:36:22
"párkapcsolatban élek/éltem ahol a kapcsolatot már a gyerekek jelentették" - a kulcsszó az ÉLEK! Jelen idő, nincs itt lezárva semmi.
"Amikor tudtam én is ott töltöttem az időt, kétlaki voltam a gyerekek miatt." - Hihetetlen, hogy felnőtt emberek képesek ilyen szinten az önbecsapásra...
"Jól keresett de többen alaposan bepalizták saját magát se bírta eltartani. Mindenben támogatom, megtehetem." - Ha a csaj jól keres (bár hülye volt, és bepalizták), és a posztoló is megteheti, hogy támogassa, akkor mi is volt az abortusz valódi oka?
Ha itt akkora szerelem lett volna, akkor eszükbe sem jut elvetetni. Esélyes, hogy meddő is lett, ha közben komplikációk léptek fel. Igazi sikersztori... :(
fumerin 2011.02.01. 14:37:00
De sok olyan nő van, aki láttam, hogy mennyit küzd azért, hogy lehessen gyermeke.
És sokkal több olyan, aki eldobja magától, mert nem fér bele az életébe.
Az, hogy én ott voltam, az az én "bajom" volt, de ezekben a berkekben sokat láttam, hidd el, és nagyon nem tetszettek a látottak:(
Esztétikus Kritikus 2011.02.01. 14:38:56
ad 1, szerintem ez egy ilyen blog. És most nincsenek vascsövek sem.
ad 2, ez a poszt klasszikusnak számít: adott egy férfi / nő, aki egy olyan dolgot művel, ami száraz tényként erkölcsileg legalábbis megkérdőjelezhető (elhagyja a családját egy fiatal nőért, majd abortuszra küldi). Ezt követően hamvakat szór a fejére és elmondja, hogy neki ez mennyire fáj, mutatván, hogy ő is emberből van.
Igenám, de az ide hsz-elők nagy része szintén emberből van, és eszerint reagál...
Hurri Kán 2011.02.01. 14:39:33
fumerin 2011.02.01. 14:39:56
Majd törvényekbe ütköztem, mert nem mondott le róla nő, csak elhagyta. Évente egy telefon és majd az állam neveli.
Nem tehetek róla, fanatikus anyaállat vagyok.
És nem tetszenek a törvények...
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:40:34
arktos 2011.02.01. 14:44:11
te is kezded ezt a küldi dolgot? =D
ArgonX 2011.02.01. 14:44:50
:)))
:DDD
Lüktet már az agyadban a vér rendesen?? :DDD
Túl sokszor emlegeted, mennyi ostoba ember van. Ilyenkor magadnak bizonygatod, hogy te mennyire okos vagy? Attól félsz, hogy ostobának tartanak, azért támadsz és személyeskedsz rögtön?
Érdekes, hogy csak folyamatosan a szűk látókörű véleményedet hangoztatod. Érveket nem hallok, (pro és kontra). Lehet, hogy azért mert ilyen nincs is? Az a szó neked ismerős, hogy RETORIKA? Te okos vagy ezért biztos ismered, de azért emlékeztetőül:
"Ma a rendszeres gondolkodás és önkifejezés eszköze, a kulturált érvelés, vitatkozás tudománya."
Ez neked megy? Vagy csak a fröcsögés?
Sok elfojtott indulat lehet benned. Nehéz gyerekkorod volt...?
Ja.
Míg el nem felejtem:
:)))
:DDD
:PPP
fumerin 2011.02.01. 14:45:10
Engem azért elszomoríthat?
Csak úgy tudom látni, hogy gyilkosság, még akkor is, ha kellően indokolva van.
És persze, hogy nem függ össze. Csak elgondolkodtat.
Tudod, hogy engem nem érint egyik sem, mégsem tudok elmenni mellette szó nélkül.
tuli _ 2011.02.01. 14:46:13
nagyon sok törvény nekem sem tetszik. azoktól a nőktől, akik egy telefonnal tartják a kapcsolatot az állami gondozásba adott gyerekeikkel, kapásból elvenném az anyai jogot.
azért a kérdésem: annak a gyereknek milyen élete van így? lehet, hogy jobb lett volna nem megszületnie? a választ nem tudom. de így sem jó, úgy sem jó. majd kiderül, mi lesz belőle, és milyen sérülésekkel.
kiraaaaa 2011.02.01. 14:46:16
A posztban szereplő lány indokait sosem fogjuk megismerni, pasi írta le az Ő verzióját.
Másrészt minden abortusz melletti döntés egyéni, mint az is, hogy akarok-e gyereket 30+ évesen vagy sem.
El kell fogadni a döntést,minden kívülállónak, pálcát törni felette senkinek nem ér.
pHérték 2011.02.01. 14:47:27
Jelen témában meg még csak nem is életképtelen, sérült magzatról volt szó, csak az látszik, hogy az erőszakos halál szelleme, hogy telepedett rá a szereplőkre.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:49:10
Azert koszonom a pszichologia elemzest. Nyilvan, ha leirom, hogy elkepeszt mennyi ostobasagot nem beszelnek az emberek es fontosnak tartom az erkolcsot, akkor csak valami difim lehet. Az hogy a masik hulye, es a moral szukseges, az elo sem fordulhat. :)
Ha utalod a hangulatjeleket, ne hasznald. De azert en elhetek vele, ugye?
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:51:12
Esztétikus Kritikus 2011.02.01. 14:51:16
nő vagyok, voltam terhes, ezért tudom, hogy ha egy "boldog" kapcsolatban élő nőben egy parányi reményszikra is van, hogy megtartsa a gyereket, akkor megtartja. Tudod, a hormonok.. A poszt címe pedig: elvettem tőle a gyerekét... vagyis elsősorban a férfi nem akarta ezt a gyereket, és a nagy korkülönbség miatt könnyen befolyásolHATta a kedvesét.
De ne vedd kötekedésnek, nekem ez jött le valóban.
Muha 2011.02.01. 14:51:33
de látom ez elég veszélyes tud lenni.
úgyhogy azonnal kiverem a fejemből.
Hurri Kán 2011.02.01. 14:51:50
Hangot kell adnom azon véleményemnek hogy a hangulatjelek használatának elfogadottsága bizonyos morális kérdések vizsgálata nélkül nem eldönthető :DDD
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:53:35
fumerin 2011.02.01. 14:53:50
Lehet, hogy csak én voltam akkora barom, hogy énekeltem, zenét hallgattattam és kapcsolatot teremtettem a magzatommal?
Testem adom...én a lelkem és az életemet is mellé tettem....
arktos 2011.02.01. 14:56:49
lehetett így, igen. ha így volt, akkor mehet is a picsába, kétségtelen.
de utoljára leírom, hogy így ebből a pár karakterből ezt én így nem merném 100%-osan kijelenteni, hogy ténylegesen így is volt.
persze ostoba vagyok, okosabbnak és emberibbnek próbálok látszani, tehát LEHET, hogy nincs igazam ;]
KovA 2011.02.01. 14:56:52
Hát hm. Teccetős demagógia :-)
1.) Bármily fura mi volnánk azért az embrióért - és nem az valami házikedvenckezdemény... - ez a dolog természete. De ettől eltekintve:
2.) a párjánál vagy a párja kényelme-kedve kívánségánál ? Hm ?
Nagyon zsarolásszagú érvelés ám ez - nem teszel úgy ahogy én kívánom tehát nem vagyok fontos neked...
Ha úgy volna föltéve a kérdés, hogy egyikőtöknek halni kell neked vagy a magzatnak - akkor volna a dolog összemérhető, hogy ki a fontosabb.
"Szerencsére ugye azon a koron már túlvagyunk, amikor a gyerek reprodukciós előanyag volt"
:-( ... így láttatja a gőgös "fejlődés"
" - született 10 oszt felnőtt kettő"
ki tudja, lehat az nagyobb teljesítmény volt mindenféle szempontból, más szempontból a fájdalom és gyász ellenére is hatékonyabb.
"de ami ma megy, a ló túloldalára esés, az ember párja fölé értékelt magzat, az SZVSZ legalább olyan agybaj, csak a másik oldalról..."
Jajaja... mondom az agybaj sokkal-inkább az ember párja kényelme szórakozása föléértékelve a magzata életének.
Még nagyobb agybaj, hogy valaki elvárja, hogy a kényelmét föléértékeljék magzata életének ...
Te nem vagy azonos a kényelmeddel, meg a kívánságoddal - azzal hogy nem úgy teljesül ahogy elképzelted te még túléled.
A magzatod viszont nem, hogy követeled magadnak. A te kényelmedet méred más (nem mellesleg a te magzatod) halálával.
Neked az előbbi a fontosabb mert a tied - a magzatodról meg nem vennél tudomást.
A te kényelmed a tied - a más élete cserébe - nem érdekel.
Láttam már olyat, hogy anyuka megszülte a babát - mert szerencsére övé a végső döntés és elég erős volt.
Mit gondolsz, hogy nézett apuka a szemébe ?
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:57:27
kiraaaaa 2011.02.01. 14:58:00
Hurri Kán 2011.02.01. 14:58:00
Csak el ne izgulj :DDD
@Frigyesur:
Az eltelt idő rövidsége nem tette lehetővé határozott álláspontom kialakítását, az ügy folyamatban.
Esztétikus Kritikus 2011.02.01. 14:58:55
pHérték 2011.02.01. 14:59:23
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 14:59:37
Muha 2011.02.01. 15:00:56
arktos 2011.02.01. 15:01:27
a 83% korrekt. tered ad a maradék 17%-nak, ami a statisztika elvéből adódóan így is roppant nagy. akkor kézfogás és mosoly?
Esztétikus Kritikus 2011.02.01. 15:02:42
Hurri Kán 2011.02.01. 15:04:20
Attól tartok kávét kell innod. :)
@Muha:
Akkor inkább egyél valamit :DDD
pHérték 2011.02.01. 15:05:03
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:05:13
arktos 2011.02.01. 15:05:16
akkor én is rámosolygok a monitorra, nyugodtan nézzenek hülyén a munkatársak. csak a kézfogás virtuálisan oldható meg,mert ha még nyúlkálok is a monitor felé, nem csak mosolygok rá, akkor bevitetnek a kórházba :]
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:06:55
kérdés kit nevezünk embernek. simán jobb elkaparni mint megelleni a 12 éves kis gyilkos emberalatti mocskokat :)
Muha 2011.02.01. 15:07:03
Hurri Kán 2011.02.01. 15:07:06
2 fogpiszkálót készíts elő.
pHérték 2011.02.01. 15:08:58
fumerin 2011.02.01. 15:09:25
Te tudod úgy is látni, hogy még nem élted át, én már úgysem nézhetem a témát.
Nekem az élet már a két csíktól elkezdődött, van akinek még akkor sem lényeges, amikor kézzel fogható és jogokkal rendelkező emberke sír a kezében.
Nem ítélkezem, csak nem tudom elfogadni.
De már írtam, ez senkinek nem fogja befolyásolni a döntését, mert senki vagyok, akinek azért van véleménye.:D
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 15:09:32
Egyetértek.
@fumerin:
Ja meg baba-mama közgazditanci meg baba-mama jóga :D De igen, nem vagy más ilyenkor mint egy gazdaszervezet aminek van egy parazitája. Mit gondolsz miért van esély arra, hogy kilökődik a magzat? Most csak biológiáról beszélünk. A moralizálás később. Lélek nincs.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:11:20
egyébként ha istennek nem volt gond az özönvíz és a választott népnek előírt népirtások se a saját kölkének a kicsontozása akkor a vallásos nyomorékok kussoljanak. remélem értve vagyok
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 15:12:25
Az új alkotmány egy rakat szar. Szar emberek készítették. Majd átjárnak abortuszra Szlovákiába vagy bármely olyan országba, ahol nem erőltetik ezt a keresztény szarságot.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:13:45
Muha 2011.02.01. 15:14:27
ezt sosem fogjátok tudni igazságosan megoldani.
úgyhogy inkább én másféle izmozásba szállnék be.
mondjuk egy kis birkózásba. :D
pHérték 2011.02.01. 15:14:40
fumerin 2011.02.01. 15:14:59
Tisztában vagyok azzal, hogy biológiailag mi történik.
És a természetes szelekció már nálam is működött, amit a "morális énem" nehezen tudott feldolgozni, mikor az agyam tudta, hogy a legnagyobb jó történt vele.
kiraaaaa 2011.02.01. 15:15:54
Szlovákiában is vannak biztos jó orvosok.Mint ahogy Angliában jó magyar orvosok.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:15:57
Mas kerdes, hogy sajat, privat velemenyem mi ebben a kerdesben, mekkora traumaknak tartom.
Ahogy Nard is irta: nem birom az elszant 'magzatvedoket', akik kapasbol gyilkost kialtanak, de azokat sem, akik olyan konnyeden kimondjak, hogy 'ma mar siman el lehet vetetni'.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:16:04
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:17:15
@Muha: Oke, verekedjunk. Megtanitalak, hogy kuzdj.
Muha 2011.02.01. 15:17:55
De én csak visszaütök max. :D
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:18:03
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:18:13
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:19:08
kiraaaaa 2011.02.01. 15:20:41
fumerin 2011.02.01. 15:20:56
Nem fogok transzparensekkel menni sehova:D
Amit az én lelkiismeretem diktált, azt úgy csináltam.
Azt hiszem belém is bele lehet kötni e téren, mert ez meg a másik véglet:D
Ha a családfámat turkálom, akkor kiderül, hogy az őseim egyke tendenciájának borítottam fel az egyensúlyát:D
yeti-ufo hibrid 2011.02.01. 15:21:30
Szóval, igen, tényleg egy önző dög voltál, a saját kényelmed érdekében kikényszerítettél egy abortuszt, és ezt a levelet is ízért írtad meg, mert megerősítést vársz, hogy nem is vagy genyó. De igen, genyó vagy.
A szokásos családelhagyós, barátnőkicsinálós genyó.
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.02.01. 15:22:17
Mr. Rustical 2011.02.01. 15:23:55
Igazából teljesem mindegy is, hogy mit gondoltam, vagy hittem ilyen elméleti kérdésekről. Amint megtörtént az abortusz, azon nyomban megéreztem és megértettem, hogy mi történt, nem kellett morálfilozófiai tanfolyamra menni.
Szóval szerintem nem igazán számít, életvédő, vagy mi e vagy, a művi abortusz nem való senkinek. De persze mindenki a saját sorsának a kovásza, és én is tudtam, mit szenvedett el egy jóbarátom egy abortusz kapcsán, aztán mégis belementem magam is. Az ember általában csak a saját bőrén tanul, ez van.
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:24:22
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:25:04
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:25:22
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:27:10
Hurri Kán 2011.02.01. 15:27:15
Már van. Éppen ír :DDD
ArgonX 2011.02.01. 15:27:20
Rendben.
Egy a lényeg: peace and love. Úgysem tudjuk egymást meggyőzni. Inkább igyunk egy sört... :)
2011.02.01. 15:27:42
Muha 2011.02.01. 15:29:14
Hát nem véletlenül iszom szavaid. :D
fumerin 2011.02.01. 15:29:38
Félmunkát nem szabad végezni!
Képzeld el anyám arcát, amikor minden alkalommal bejelentettem a hírt:DDD
Az utolsó bejelentésemnél majdnem elájult (igaz, akkor én is azt hittem, hogy a szemüvegem kéne lecserélni) :DDD
kiraaaaa 2011.02.01. 15:30:05
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:30:38
Azert ez igy, egymas utan gyonyoru volt! :D
kiraaaaa 2011.02.01. 15:31:45
Frigyesur (törölt) 2011.02.01. 15:32:29
@ArgonX: Nem iszom sort. :D
@Kulics: Ha mar igy irod, tenyleg nehez. :)
@Muha: _*
@fumerin: A nagy oromtol, hogy mennyi unokaja lesz! :D
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:32:42
almozod még a majmokat?
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 15:33:22
Valamelyik beteg fasznak az agyában már tuti ott van.
@fumerin:
Volt közöm ilyesmi esethez, mármint vetéléshez (nem én vetéltem, de valszeg a terhességet én okoztam), én sem akartam a gyereket, a nő meg igen, csak működött nála is ez a természetes szelekció. Nekem szerencsére, neki nem. Nem örültem volna 25 évesen a gyereknek.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:33:41
kiraaaaa 2011.02.01. 15:34:45
Hurri Kán 2011.02.01. 15:35:03
Nem, társadalmunk jelen mentális-erkölcsi állapotában nem engedhető meg széles körben az effajta dekadencia :DDD
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:35:29
tacsaby 2011.02.01. 15:35:53
Ezek meggyilkoltak egy piciny gyermeket, csak mert útban volt! De legalább a nőnek felébredt a lekiismerete... Isten legyen hozzá irgalmas
Világtalan vagy te fajtalan világ!
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:36:10
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 15:36:25
Igen, ez közös vonásunk Fricivel, de nagyon jól el tudunk egymással dumálni.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 15:37:14
NEM GYERMEK! EMBRIÓ!
@Husi_Laci:
Ja, pont annyian.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:37:15
kiraaaaa 2011.02.01. 15:37:25
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:38:50
kiraaaaa 2011.02.01. 15:39:52
kiraaaaa 2011.02.01. 15:41:05
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:42:48
tacsaby 2011.02.01. 15:43:57
kiraaaaa 2011.02.01. 15:44:01
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:45:09
itt van a vérivó köcsög istened bibliai gyilkosságainak összesítése te retardált denevérhívő
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:47:28
Hurri Kán 2011.02.01. 15:47:43
Mi sajnos ilyen tökéletes szellemi és morális sötétben tengődünk. Hidd el nekünk sem jó ez. Mit tehetnénk hát hogy kitörjünk eme gyehennából?
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 15:47:47
lol :) Na igen. Ennyit a keresztény szeretet-istenről :D
kiraaaaa 2011.02.01. 15:49:29
@Husi_Laci: na szép, így sem alszom asok melótól, még te is bezavarnál?
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:49:46
kiraaaaa 2011.02.01. 15:50:08
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:50:25
Muha 2011.02.01. 15:50:30
@kiraaaaa:
Akkor a mai napi tanulság is az, hogy mégiscsak enni fogunk mielőtt lemegyünk inni.
:D
kiraaaaa 2011.02.01. 15:52:21
de utána birkózunk.
@Husi_Laci: te, lelketlen oroszlántól megvédő, mihapiha!
zuffo 2011.02.01. 15:54:49
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:56:59
Muha 2011.02.01. 15:57:01
Johnny Tinenbalm 2011.02.01. 15:57:08
neked persze könnyű, van már gyereked, csak pár beszélgetés, és mész tovább, de a nő az akinek a testében fejlődő gyerekét megsemmisítik.
a szomorú az, h nincs is emiatt bűntudatod, csak azt sajnálod h a kapcsolatodnak vége.
pedig nem csak a kapcsolatodnak lett vége...
antisystem 2011.02.01. 15:57:33
"1.) "Bármily fura mi volnánk azért az embrióért - és nem az valami házikedvenckezdemény... - ez a dolog természete."
SZVSZ ez tévedés, egyáltalán nem ez a természete. A dolog természete az, hogy az önreprodukció nem véletlen, hanem valamilyen szintü döntés kérdése... a nyúl meg az oroszlán is döntést hoz erről - persze ő nem ismeri a művi abortusz technikáit, ergo ő felfalja az ujszülöttjét, ha nem érzi adottnak éppen a környezetet/körülményeket az önreprodukcióra.
"2.) a párjánál vagy a párja kényelme-kedve kívánségánál ? Hm ?" - mesterségesen csinált ellentét, egy ember azonos a kényelmével, kedvével, kivánságával. Megkockázom, kevésbé aljas dolog egy embert egy pillanat alatt megölni, mint évtizedekre számára elfogadhatatlan körülmények közé kényszeríteni. Én ezt gondolom, szemben azzal az állításoddal, hogy "Te nem vagy azonos a kényelmeddel, meg a kívánságoddal - azzal hogy nem úgy teljesül ahogy elképzelted te még túléled." Mertugyanis mi a faxra mész vele, ha van egy életed, amiben nem érzed jól magad?
"Láttam már olyat, hogy anyuka megszülte a babát - mert szerencsére övé a végső döntés és elég erős volt.
Mit gondolsz, hogy nézett apuka a szemébe ?" - SZVSZ ez erősen változó, valszeg a többség sehogy, mert ilyen helyzetben mire a szülésre került a helyzet, rég lelépett, vagy ugyan a terhesség-szülés alatt kitartott - emberségből - és majd pár hónap mulva lép le... De valszeg van olyan is, aki elfogadja, akár megszereti ezt a helyzetet, meg olyan is, aki eddigre felköti magát.
Egyébként pedig ugye nem magzatról, hanem embrióról beszélünk... ez szerintem fontos. Magzati korban a magyar jog nem is teszi lehetővé az abortuszt csak spéci esetekben...
kiraaaaa 2011.02.01. 15:58:13
Hurri Kán 2011.02.01. 15:58:14
Ez biztos? :DDD
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 15:59:45
zuffo 2011.02.01. 16:01:58
tacsaby 2011.02.01. 16:04:06
Na de ez a blog most nem is erről szól.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:05:06
kutya vacsorája 2011.02.01. 16:05:34
kiraaaaa 2011.02.01. 16:06:54
zuffo 2011.02.01. 16:07:45
dr. gernika 2011.02.01. 16:09:30
PEddig a Hellinger terápia tényleg jó ötlet, remélem a posztírót nem pont te riasztod el tőle.
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.01. 16:09:38
Akkor te zanzásított szart olvastad, amit a pórnépnek adtak ki.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:11:03
mekkora egy képmutató fasztúró-morzsalék vagy..
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:11:41
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:12:16
antisystem 2011.02.01. 16:14:37
Hát nézd, pedig ez a "mikortól EMBERI élet a homo sapiens élete" ez ugye ilyen többezer éves permanens kérdés, amire mindenféle ideológiai rendszer megkreálja a maga válaszát. Az egyik szerint a fogamzástól, a másik szerint a az élve születéstől, a harmadik szerint meg valahol a kettő között. Én ezt a harmadikat osztom leginkább, és azt mondom, onnan, ahol az a magzat már akár önállóan is tudna létezni... tehát mondjuk a 24. magzati hét környéke, félidő, ilyesmi... A magyar jog az ugye az élve születéstől, a keresztény gondolkodás a fogantatástól, a legtöbb muszlim ág sacckb az első trimesztertől, stb. Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata bár deklarálni nem deklarál semmit, viszont ugye úgy kezdődik, hogy "Minden emberi lény szabadnak, egyenlő méltósággal és jogokkal SZÜLETIK" valszeg szintén a születéstől.
És persze, az valóban nem sokat számít, hogy az ember mit gondol a tavalyi olvasmányélménye alapján, inkább az, hogy mi van a tudatalattijában-tudatelőttesében erről a dologról - mert hát egy ilyen hatás azt hozza elő valszeg.
Hogy a dolog nem ösztönös, hanem szocializációs hatás, az viszont elég egyértelműen lejön onnan, hogy a spontán abortuszok után nemigen látsz olyanfajta reakciókat, mint a műviek után.
Namost, ezek a tabuk ugye változnak is, lásd "Onán bűnét", amit ma a nagyon nagy többség kiröhög.Tehát az, hogy ma ez a társadalmi környezet áll valahogy az abortuszhoz, és ennek a hatása alatt az egyén maga is, az egyáltalán nem egy genetikai szintű törvényszerűség. Ugyanaz az egyén egy másik szocializációban valszeg másként állna hozzá.
Hurri Kán 2011.02.01. 16:15:07
Kifejlettet talán. Bébirépát semmiképp :DDD
zuffo 2011.02.01. 16:15:25
antisystem 2011.02.01. 16:15:41
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:21:02
Mózes V. könyve 20. rész
1.
Mikor hadba mégy ellenséged ellen, és látsz lovakat, szekereket, náladnál nagyobb számú népet: ne félj tőlök, mert veled van az Úr, a te Istened, a ki felhozott téged Égyiptom földéről.
12.
Ha pedig nem köt békességet veled, hanem harczra kél veled, akkor zárd azt körül;
13.
És ha az Úr, a te Istened kezedbe adja azt: vágj le abban minden fineműt fegyver élével;
14.
De az asszonyokat, a kis gyermekeket, a barmokat és mind azt, a mi lesz a városban, az egész zsákmányolni valót magadnak prédáljad; és fogyaszd el a te ellenségeidtől való zsákmányt, a kiket kezedbe ad néked az Úr, a te Istened.
15.
Így cselekedjél mindazokkal a városokkal, a melyek igen messze esnek tőled, a melyek nem e nemzetek városai közül valók.
16.
De e népek városaiban, a melyeket örökségül ad néked az Úr, a te Istened, ne hagyj élni csak egy lelket is;
17.
Hanem mindenestől veszítsd el őket: a Khittheust, az Emoreust, a Kananeust, a Perizeust, a Khivveust és a Jebuzeust, a mint megparancsolta néked az Úr, a te Istened;
Netuddki. 2011.02.01. 16:24:38
Ürge család mellett félreqr, csajt csak matracnak tartja, gyerek, abortusz. Szerelmes volt a csajba? Lópisztojt! Csak nagyon jól tudta a gennyláda olyan nőt már csak max. pénzért kaphat...
Mikrobi 2011.02.01. 16:26:24
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:26:28
1.
És szóla az Úr Mózesnek, mondván:
15.
És monda nékik Mózes: Megtartottátok-é életben mind az asszonyokat?
16.
Ímé ők voltak, a kik Izráel fiait Bálám tanácsából hűtlenségre bírták az Úr ellen a Peór dolgában; és lőn csapás az Úr gyülekezetén.
17.
Most azért öljetek meg a kisdedek közül minden fineműt; és minden asszonyt is, a ki férfit ismert azzal való hálás végett, megöljetek.
18.
Minden leánygyermeket pedig, a kik nem háltak férfiúval, tartsatok életben magatoknak.
21.
És monda Eleázár pap a vitézeknek, a kik elmentek vala a hadba: Ez a törvény rendelése, a melyet parancsolt vala az Úr Mózesnek:
22.
Az aranyat, ezüstöt, rezet, vasat, az ónt és ólmot bizonyára;
23.
Minden egyebet is, a mi állja a tüzet, vigyetek át a tűzön, és megtisztíttatik, de a tisztító vízzel is tisztíttassék meg; mindazt pedig, a mi nem állja a tűzet, vízen vigyétek át.
24.
Ruháitokat pedig mossátok meg a hetedik napon, és tiszták lesztek: és azután bemehettek a táborba.
25.
Újra szóla az Úr Mózesnek, mondván:
26.
Vedd számba az elfoglalt prédát, mind emberben, mind baromban, te és Eleázár, a pap, és a gyülekezet atyáinak fejei.
27.
És oszszad a prédát két részre: a hadakozók között, a kik hadba mentek, és az egész gyülekezet között.
1.
És úgy cselekedék Mózes és Eleázár, a pap, a miképen parancsolta vala az Úr Mózesnek.
32.
És vala az a préda, azaz annak a zsákmánynak maradéka, a mit a hadakozó nép zsákmányolt: hatszáz hetvenöt ezer juh.
33.
És hetvenhét ezer ökör.
34.
És hatvanegy ezer szamár.
35.
Emberi lélek pedig: a leányok közül, a kik nem ismertek vala férfival való egyesülést, ilyen lélek összesen harminczkét ezer.
36.
Vala pedig az egyik fele, azoknak része, a kik hadba mentek vala: számszerint háromszáz harminczhét ezer és ötszáz juh.
37.
Vala pedig az Úrnak része a juhokból: hatszáz és hetvenöt.
38.
Az ökör pedig: harminczhat ezer; és azokból az Úrnak része: hetvenkettő.
39.
És a szamár: harmincz ezer és ötszáz; azokból az Úrnak része: hatvanegy.
40.
Emberi lélek pedig tizenhat ezer; és azokból az Úrnak része: harminczkét lélek.
41.
És adá Mózes az Úrnak részét felemelt áldozatul Eleázárnak, a papnak, a miképen parancsolta vala az Úr Mózesnek.
42.
Az Izráel fiainak eső másik fele részből pedig, a melyet elválasztott Mózes a hadakozó férfiakétól.
43.
(Vala pedig a gyülekezetre eső felerész juhokból: háromszáz harminczhét ezer és ötszáz;
44.
Ökör: harminczhat ezer;
45.
Szamár: harmincz ezer és ötszáz:
46.
Emberi lélek: tizenhat ezer.)
47.
Az Izráel fiainak eső fele részből pedig egy elfogottat vett Mózes ötvenből, az emberekből és a barmokból; és adá azokat a lévitáknak, a kik ügyelnek az Úr hajlékának ügyére, a miképen parancsolta vala az Úr Mózesnek.
Muha 2011.02.01. 16:26:41
@Husi_Laci: igaz. :D
Muha 2011.02.01. 16:27:42
KovA 2011.02.01. 16:28:29
"NEM GYERMEK! EMBRIÓ!"
Szempont kérdése. van olyan szempont ami szerint te kb. 70 kg hús vagy.
A kérdés, hogy kinek van erőfölénye önkénye szerint választani a szempontot, meg definiálgatni.
Maradjunk abban, hogy minden dolog pontosan az ami - függetlenül attól minek nevezik.
Hogy egy adott társadalom a maga kultúrája szerint hogy ítéli meg az emberölést - milyen körülmények között engedi vagy tiltja - esetleg nem tekinti annak - próbál valami meglehetősen önkényes támaszt, időpontot definiálni, ami az érdekeinek elvárásainak megfelel az egy dolog.
A másik pedig a dolog valódi természete.
Hiába engedi meg a törvény az abortuszt - az anyák tragédiának élik meg többnyire - a "csak embrió" elveszejtését is.
Mert ez a dolog valódi természete.
Lesz hozzá ideológia gyártva - mert az ember ilyen - mindenhez megmagyarázatot keres magának önigazolásként, vigaszként...
De miért is van szüksége rá ?
Miért is van ennyi nézeteltérés erről ?
Mégsem olyan egyszerű a dolog, ahogy definiálmi szeretnénk ?
Mostanában a gazdasági kényszer, az érdek vagy tán a pasik gyengesége az erősebb - vesz erőszakot a nők természetes ösztönvilágán...
de a fránya abortusz csak nem akar az lenni aminek definiálják - affene enné meg :-)
És a sértett ösztönök ítélnek...
Legalább a szánalmas "miért fontosabb egy embrió mint én" típusú értetlenkedést ne látnám :-(
"Elhagyott pedig megegyezTÜNK", "megbeszélTÜK", "KÖZÖSEN döntöttÜNK"... - a természet feje fölött nem lehet csak úgy egyezkedni... - bár az ember gőgje szereti azt hinni - szabadsága csak annyi amennyit a természet enged neki - öröme is - visszaélést pedig bünteti.
antisystem 2011.02.01. 16:30:36
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:31:41
Muha 2011.02.01. 16:33:23
KovA 2011.02.01. 16:37:49
Egyébként apuka odavan a kislányáért akit tűzzel vassal nem akart - de képtelen szeretni azt akit kellene az anyját - a maga gyarlósága miatt - nem tudja megbocsájtani, hogy megszülte.
S mert képtelen szeretni azt akit szeretnie kellene - alighanem boldogtalan.
Furcsa nem ?
Nem lehet ám csak úgy lelépni... meg dolgokat sem lehet visszacsinálni, csak előre...
antisystem 2011.02.01. 16:43:17
"Nem lehet ám csak úgy lelépni... " - hogyne lehetne, tök simán le lehet. Ha nem lehetne, nem lenne sokezer válás évente...
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:43:35
31. Monda pedig az Úr nékem: Lásd: elkezdem átadni néked Szihont és az ő földét; kezdj hozzá, foglald el azt, hogy az ő földe örököd legyen.
32. És kijöve Szihon mi előnkbe minden népével, hogy megvívjon velünk Jahácznál. De az Úr, a mi Istenünk kezünkbe adá őt, és levertük őt és az ő fiait és minden ő népét.
34. És elfoglaltuk minden ő városát abban az időben, és fegyverre hánytuk az egész várost: férfiakat, asszonyokat, és kisdedeket; nem hagytunk menekülni senkit.
Mózes V. könyve 3. rész
2.
De az Úr monda nékem: Ne félj tőle, mert a te kezedbe adtam őt és minden ő népét és földjét; és úgy cselekedjél vele, a mint cselekedtél Szihonnal, az Emoreusok királyával, a ki Hesbonban lakik vala.
3.
És kezünkbe adá az Úr, a mi Istenünk Ógot is, Básánnak királyát és minden ő népét, és úgy megvertük őt, hogy menekülni való sem maradt belőle.
4.
És abban az időben elfoglaltuk minden városát; nem volt város, a melyet el nem vettünk volna tőlök: hatvan várost, Argóbnak egész vidékét, a Básenbeli Ógnak országát.
5.
Ezek a városok mind meg valának erősítve magas kőfalakkal, kapukkal és zárokkal, kivévén igen sok kerítetlen várost.
6.
És fegyverre hánytuk azokat, a mint cselekedtünk vala Szihonnal, Hesbon királyával, fegyverre hányván az egész várost: férfiakat, asszonyokat és a kisdedeket is.
7.
De a barmokat és a városokból való ragadományokat mind magunk közt vetettük prédára.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:44:16
Mr. Rustical 2011.02.01. 16:46:22
Mégis, én úgy vélem, hogy a társadalmi közeg, és a szocializáció egyéb formái nyilván alakíthatják ide-oda az ember tudatalattiját, de azért a morális érzéket nem. Szerintem azok, akik a Taigetoszon babákkal bowlingoztak, ugyanúgy tudták, hogy bűnt követnek el, mint ha ma tennék, csak a társadalmi közeg, amiben éltek, segített nekik kimagyarázkodni a saját lelkiismeretük előtt.
Ugyanúgy, ahogy ma is mindenki nagyon pontosan tudja, hogy értelmetlen pazarlással jóvátehetetlenól tönkretesszük a bolygót, amin élünk, mégis mindenki úgy pislog, mint az ártatlan bárány, miközben pöfögteti a kocsiját a dugóban, és nem kínozza a lelkiismeret. Pedig az összes máglyázás meg társaik, a két vh-val és az abortuszokkal együtt valójában kismiska ahhoz képest, hogy egy egész bolygót, szőröstől-bőröstől, emberestől, állatostól, növényestől pusztítunk el éppen, látszólag anélkül, hogy ez különösebben megviselne minket lelkileg.
Az abortusszal ugyanez a helyzet, mindenki tudja, miről van szó, de ezzel a tudással mindenki ahhoz kezd, amihez akar - lehet bevallani, lehet elnyomni, kimagyarázni, bármit.
dr. gernika 2011.02.01. 16:47:28
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:49:03
Muha 2011.02.01. 16:51:07
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:53:19
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 16:56:09
Muha 2011.02.01. 16:58:09
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 17:00:49
antisystem 2011.02.01. 17:14:09
Viszont azt gondolom, hogy nincs az emberiségnek semmiféle közös, biológiailag determinált erkölcse. Persze van sok más, ösztöneink, hormonok által irányított reakcióink - pl az is, hogy véded azt, akinek a fejmérete a testéhez képest nagyobb a felnőttnél = gyerek. (ebből élnek jó ideje a játékgyárosok, tudatosan ilyenre csinálva a babákat és a plüssöket:))
Ezt végülis persze lehet úgy is nézni, hogy egyfajta alap-erkölcs.
Az emberben lévő őskaoszra ilyen tekintetben szerintem jó példa az itt már előkerült Biblia (Ótestamentum). Először ugye deklarálódik, hogy "Ne ölj!", majd hosszasan sorolódik, hogy kit mégis... tehát még azt sem lehet mondani, hogy az emberi faj fajon belüli agressziója kicsi vagy átlagos lenne - az átlagos élőlény általában nem öli a fajtársait.
Az abortuszról is azt gondolom, hogy persze, mindenki tudja miről van szó, csak hát a fizikai tényhez - az embrió eltávolításához - más és más érzés, erkölcsi ítélet, hozzáállás társul mindenkinél. És hát persze mivel ezt mindenki igyekszik racionalizálni, szivesen mondja a sajátjára, hogy ez a természetes, a többiekére, meg hogy az a magyarázkodás...
Emellett meg persze látjuk, hogy a "kvázi-tudatos" vagy tudatos születésszabályozás igen sok fajnál előfordul a biológikumban, tehát egyáltalán nem gondolhatjuk természetellenesnek.
antisystem 2011.02.01. 17:22:02
dr. gernika 2011.02.01. 17:29:59
RaveAcE 2011.02.01. 17:41:23
Aha, mit értél el vele? Még 1 pofára esést.
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 17:51:17
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 18:05:40
egyéb
2009-ben kezdtek el pofázni skypon, akkor azt írja, hogy rendesen kifelé állt az akkori kapcsolatából, de 2010 augusztusában még mindig ott volt benne a régi kapcsolatában. mi történt? összeragadtak? vagy mifasz?
Mikrobi 2011.02.01. 18:13:32
kiraaaaa 2011.02.01. 18:17:07
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 18:27:01
antisystem 2011.02.01. 18:27:30
Mert te, - mint egy másik ember - ezt mondod?
antisystem 2011.02.01. 18:33:02
jazsoli5.freeblog.hu/archives/2008/07/01/Radnoti_Miklos_Huszonnyolc_ev/
Dávid a góliát 2011.02.01. 18:37:24
dr. gernika 2011.02.01. 19:07:01
BARI 2011.02.01. 19:10:09
dr. gernika 2011.02.01. 19:13:17
fumerin 2011.02.01. 19:17:03
Nekem mindegy ki-milyen vallást gyakorol:D
A versen még most is tudok sírni, pedig miért is kéne? ;)
antisystem 2011.02.01. 19:20:56
zuffo 2011.02.01. 19:35:36
antisystem 2011.02.01. 19:49:03
Ehhez képest Európában művi abortuszt félidőn túl csak és kizárólag a magzat élettel összeegyeztethetetlen károsodása (pl. anenkefália) vagy az anya közvetlen életveszélye setén végeznek - utóbbi esetben a törekvés, hogy koraszülés legyen, élő magzattal. A legtöbb európai országban rutinszerűen csak az embrionális korban, tehát az első harmadban végeznek művi abortuszt. Abortusz célból kaparni évek óta tilos.
Sőt megkockázoim, már a vákuum is jócskán kimenne a divatból, ha a "hűdenagy életvédők" nem gátolnák mániákusan a prosztaglandin-antagonisták bevezetését a gyakorlatba - onnantól a művi abortuszok többsége sacckb úgy nézne ki, hogy néhány hét késéssel, gyógyszer hatására megjött erősebb menstruáció - tehát a korai spontán abortuszokkal analóg módon. Ami persze nagy könnyebbség lenne a nőnek - de ugye ez az, ami csak szájalási szempont "életvédőéknél", hisz ők valójában a minél elborzasztóbb abortuszokban hajtanak - hátha ez tartja vissza a nőket. Ahogy a zömük a fogamzásgátló tabletták ellen is vernyákol, ami az eddigi leghatásosabb eszköz az abortuszok ellen - mint feljebb írtam, cc. 200 ezerről cc. 45 ezerre csökkentette a számukat Magyarországon 30 év alatt...
fumerin 2011.02.01. 19:57:14
Leszarom, ki-hogyan-miért öli meg a magzatát, embrióját, petezsákját.
Az sem érdekel, hogy ki-mivel-hogyan védekezik.
Hidd el, engem nem érint egyik probléma sem.
Az, hogy undorodom az abortusztól, talán lehet saját véleményem?
Mert nem vallási alapon, nem fanatikus elmélethálóban, de a prevenciót tartom humánusabbnak.
antisystem 2011.02.01. 20:06:28
"de a prevenciót tartom humánusabbnak." - szerintem ebben nagy egyetértés van. A baj ott van, hogy ugye a kettő nem egymást helyettesítő dolog, az abortusz ott kerül szóba egyáltalán, ahol a prevenció már szóba se jön. Tehát az "abortusz VAGY prevenció" egy a gyakorlatban nem létező döntés.
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 20:06:48
fumerin 2011.02.01. 20:10:46
De már mondtam, engem sem a fogamzásgátló mérgek, sem az abortuszok nem hatnak meg.
Nem érint.
kiraaaaa 2011.02.01. 20:13:01
fumerin 2011.02.01. 20:14:30
kiraaaaa 2011.02.01. 20:21:21
fumerin 2011.02.01. 20:22:59
Bár elég sok papot ismerek, de még nem hallottam erről:D
(igaz, ezt a témát nem feszegettük)
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 20:28:15
zuffo 2011.02.01. 20:31:23
fumerin 2011.02.01. 20:37:13
Nekik érdekük, hogy ne csak az öregek tartozzanak a "rajongók táborába".
Erre azt szoktam mondani, hogy a katolikus vallás olyan, mint a windows: tele van hibával, de a legtöbben mégis azt használják:D
fumerin 2011.02.01. 20:42:49
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 20:44:47
fumerin 2011.02.01. 20:47:36
:D
antisystem 2011.02.01. 20:49:26
hvg.hu/egeszseg/20101129_papa_ovszer_negyveneves_tabu
fumerin 2011.02.01. 20:51:42
:D
antisystem 2011.02.01. 20:53:03
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 20:54:06
dr. gernika 2011.02.01. 20:54:55
De kerülhet egy nő olyan lehetetlen helyzetbe, amikor a szíve szava ellenére is ez a legjobb megoldás. Amikor tesóm először elmondta, hogy terhes, nekem is az volt az első kérdésem, hogy "De ugye elveteted?" és bólogatott, mert akkorra már meghozta a döntést. Pedig szerette, és máig gyászolja. Én is simogattam a hasát és borzasztóan sajnáltam a picit, de nem születhetett meg. És utáltam a szemét főorvosnőjét, aki -annak ellenére hogy ismerte a körülményeit- gonoszkodott vele.
Egy szó mint száz- attól, hogy te ölésnek tartod, nem kényszerítheted rá másra a véleményed, mert nem az ő életét éled. Senkinek sem könnyű meghozni ezt a döntést. De az ő teste, az ő lelke, az ő élete.
dr. gernika 2011.02.01. 20:58:57
@antisystem: :))
fumerin 2011.02.01. 21:05:54
Attól még szeretem az anyámat.
A döntését nem tudom a mai napig elfogadni,megérteni, mert a körülményeket ismertem.
De a barátnőmet is felhozhattam volna.
Ők tudják, ők döntöttek.
Én nem tudnám feldolgozni.
(sokadszor is elmondom, ez csak az én véleményem, ami semmit nem jelent)
fumerin 2011.02.01. 21:08:22
Muha 2011.02.01. 21:09:52
Mielőtt lementem inni, miután ettem, miután reszkettem, miután siettem.
Tök mindegy volt a körülmény.
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 21:12:23
gyermekszoba.blog.hu/2011/02/01/klon_baba?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index
:)
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:19:19
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:21:05
Muha 2011.02.01. 21:23:45
Ez van.
nehéz az élet.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:25:27
tacsaby 2011.02.01. 21:27:20
További növekedést kívánok neked bölcsességben és az írás ismeretében.
Muha 2011.02.01. 21:27:23
BARI 2011.02.01. 21:27:27
dr. gernika 2011.02.01. 21:27:53
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:29:54
zavarba hoz hogy nem tudsz semmi "emberit" kihámozni a homofób rasszista soviniszta náci szentkönyvedből? :D
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:32:32
1.
Mikor hadba mégy ellenséged ellen, és látsz lovakat, szekereket, náladnál nagyobb számú népet: ne félj tőlök, mert veled van az Úr, a te Istened, a ki felhozott téged Égyiptom földéről.
12.
Ha pedig nem köt békességet veled, hanem harczra kél veled, akkor zárd azt körül;
13.
És ha az Úr, a te Istened kezedbe adja azt: vágj le abban minden fineműt fegyver élével;
14.
De az asszonyokat, a kis gyermekeket, a barmokat és mind azt, a mi lesz a városban, az egész zsákmányolni valót magadnak prédáljad; és fogyaszd el a te ellenségeidtől való zsákmányt, a kiket kezedbe ad néked az Úr, a te Istened.
15.
Így cselekedjél mindazokkal a városokkal, a melyek igen messze esnek tőled, a melyek nem e nemzetek városai közül valók.
16.
De e népek városaiban, a melyeket örökségül ad néked az Úr, a te Istened, ne hagyj élni csak egy lelket is;
17.
Hanem mindenestől veszítsd el őket: a Khittheust, az Emoreust, a Kananeust, a Perizeust, a Khivveust és a Jebuzeust, a mint megparancsolta néked az Úr, a te Istened;
dr. gernika 2011.02.01. 21:32:50
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:38:53
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:39:50
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 21:46:04
dr. gernika 2011.02.01. 22:10:03
dr. gernika 2011.02.01. 22:10:58
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 22:11:55
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 22:13:37
BARI 2011.02.01. 22:17:15
Kispál és a Borz - Szívrablás
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 22:26:50
www.youtube.com/watch?v=25w0XsKFcZc
hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.02.01. 22:31:49
@Husi_Laci: ez a dal egy hányinger, az együttessel együtt
BARI 2011.02.01. 22:34:02
BARI 2011.02.01. 22:35:02
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 22:37:56
a kefírt vagy kakuázust én is rühellem, de ez a mocsok nyál bejön :D
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 22:39:29
www.youtube.com/watch?v=nEOIdU5_mu8
BARI 2011.02.01. 22:54:33
dr. gernika 2011.02.01. 23:06:30
dr. gernika 2011.02.01. 23:08:20
BARI 2011.02.01. 23:09:04
Mókás lesz.
Már most élvezem és nevetek!
:D
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 23:10:36
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 23:13:05
dr. gernika 2011.02.01. 23:15:35
dr. gernika 2011.02.01. 23:19:05
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 23:20:27
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 23:23:11
örültem hogy volt ott pár ápolónő megvédeni :)
BARI 2011.02.01. 23:26:19
BARI 2011.02.01. 23:27:12
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 23:28:37
dr. gernika 2011.02.01. 23:40:37
dr. gernika 2011.02.01. 23:41:37
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.01. 23:43:34
kicsit túl voltam délután vezérelve
LyukasBogrács 2011.02.02. 00:02:10
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 00:04:36
dr. gernika 2011.02.02. 00:22:38
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 00:26:45
hogy buzultak az biztos. azt egyik szociáldarwinista se sírja vissza :D
dr. gernika 2011.02.02. 00:27:26
Értem?
dr. gernika 2011.02.02. 00:29:38
dr. gernika 2011.02.02. 00:35:31
dr. gernika 2011.02.02. 00:39:24
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 00:41:47
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 00:44:50
"Olyan esetekben, amikor a cél a nemi fertőzések kockázatának csökkentése, elfogadható lehet a gumióvszerek használata" - jelentette ki XVI. Benedek pápa. A katolikus egyházfő arra a kérdésre válaszolt, hogy a Vatikán alapvetően ellenzi-e az óvszer használatát. A pápa példának egy meleg férfi prostituált esetét hozta fel arra, amikor "igazolható lehet" a gumióvszer használata.
dr. gernika 2011.02.02. 00:46:01
Jóccak!
dr. gernika 2011.02.02. 00:48:00
Mentem tényleg.
BARI 2011.02.02. 06:15:13
Kicsit sokkolt ez így a reggeli KV közben.
:D
BARI 2011.02.02. 06:59:39
Hurts - Wonderful Life
BARI 2011.02.02. 07:16:01
És különben is, játsszon mindenki saját a kicsi pöcsével és NE velem!
A BARI nem játék!
Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.02.02. 07:41:29
Nem is akarok játszani a barival! :)
2011.02.02. 09:12:40
De ez nem vonatkozik mindenkire, sokfélék vagyunk, általánosítani nem lehet.
pHérték 2011.02.02. 09:46:01
zuffo 2011.02.02. 11:24:15
tuli _ 2011.02.02. 13:44:57
Nagy dolognak tartom, ha valaki képes arra, hogy belássa, hibázott. És te beláttad.
dr. gernika 2011.02.02. 13:49:47
@pHérték: Nekem hiányozna.
@zuffo: Nincs mit. Majd írd meg pár hónap múlva, hogy mi lett.
zuffo 2011.02.02. 15:27:38
soha nem volt részem még csak kívülállóként sem. frigyesur/hölgy persze jobban láthatja hiszen szülészeten dolgozott, én nem.
az a tecsós szar a végén ciki, nem kellett volna, nem cinikus dumának szántam. továbbra se magamat akarom fényezni , sőt.....
deflorator 2011.02.02. 15:28:09
zuffo 2011.02.02. 15:45:44
deflorator 2011.02.02. 15:52:18
zuffo 2011.02.02. 16:05:23
tuli _ 2011.02.02. 16:08:14
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 16:14:32
deflorator 2011.02.02. 16:15:05
zuffo 2011.02.02. 16:17:19
esélyek a nullához közelítenek, ha az van amit mondtok. még egy kicsit azért bízom....
Esztétikus Kritikus 2011.02.02. 16:19:01
Sok nőt ismerek, aki nem bírja elviselni a tudatot, hogy a karácsonyt egyedül kell töltenie. Általában októberben kezdődik a ráparázás. Visszajött? Volt egy gyenge pillanata.
Ha megtartjátok a gyereket, lehet, hogy más probléma lett volna.
Én fenntartom a véleményemet (a 83%-ost, hehe): ne kísértsd tovább azt a lyányt, engedd el. Egy két lábon járó fájdalom vagy számára.
zuffo 2011.02.02. 16:31:09
zuffo 2011.02.02. 16:34:47
zuffo 2011.02.02. 16:41:25
más problémát mire véled, ami lehetett volna? hiszen ez azt jelenti nem csak engem kell kiherélni? hát most én vagyok a fájdalom a számára. eszem szerint talán el kellene engedni, csak hát.....
Esztétikus Kritikus 2011.02.02. 16:54:46
Egy kisbaba mellett a nő szemében a férfi mindig egy másodlagos dolog; ez is elsülhet rosszul. Könnyebb úgy feldolgozni az új felállást, ha előtte a rózsaszínködös időszak már elmúlt.
Egy kisbaba iszonyú nagy stressz, emlékezhetsz, együtt éltél kettővel is :)A stressz felőrölheti a kapcsolatot, mindegy, milyen módon.
És persze lehet, hogy nem így történt volna, ezt már nem tudhatod meg.
Nem én pondróztalak le. De tényleg nem tartalak sokra a történet alapján, mint ahogy egyetlen olyan pasit se tartok sokra, aki "dugóhúzóval" kerül ki a rossz (elhanyagolt?) házasságából. Ezt csak zárójelbe :)
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 16:57:56
szard le magasról. mon meg neki tiszteletben tartod a döntését, sajnálod hogy a közös döntésetek rossz döntés volt és ne keresd pár hónapig. ha "csak úgy" látna, keresne rázd le hogy ez így nem megy.
talán megbaszatja magát pár huszonévessel, de szarj bele. ha keresed akkor a terhére leszel és dafke máshoz megy. ha leszarod akkor a jó is eszébe jut ahogy enyhül a fájdalom. akkor még van egy minimális esélyed hogy áhítattal nyelje a magod a jövőben. persze közben keress valakit aki néha leápol. az sose árt, akkor ráérsz várni.
zuffo 2011.02.02. 17:07:39
zuffo 2011.02.02. 17:12:06
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 17:20:36
zuffo 2011.02.02. 17:21:44
zuffo 2011.02.02. 17:28:51
zuffo 2011.02.02. 17:47:17
tuli _ 2011.02.02. 17:59:14
én is akartam, nagyon akartam. amit csak tudtam, megtettem. de eltört. erre céloztam a zsigeri dolgoknál. (nem, nem megcsalás volt)
amit tehetsz. őszintén elmondod neki, mire jöttél rá, hol hibáztál. te. nem ő. azt tudja ő. elmondhatod neki, hogy szereted, de innentől békén hagyod. tiszteletben tartod, amit érez. nyitva hagyva azt, ha úgy érzi, bármikor visszatérhet hozzád. és türelem, nagyon finom odafigyelés rá. nem zaklatás, mert az az ellenkező hatást éri el. még jobban elfordítja. (tudom, nem csináltad)
most egy darabig valóban békén kell hagynod, a nagy beszélgetés után. ebben @Husi_Laci: -nak igaza van.
sok sikert.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 18:11:58
@zuffo: ne hallgass rá, viselkedj férfiként.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 18:13:24
zuffo 2011.02.02. 18:18:06
kiderül mi lesz, valszeg nekem elöször magamban kell azt a bizonyos csörtét lejátszani....
tuli _ 2011.02.02. 18:21:28
szerintem.
itt a kevés esélyt szeretné megragadni. az a kevés csak ilyen módszerrel érhető el, talán.
utána élje az életét, és lesz, ami lesz. de ezzel tartozik a lánynak is, magának is.
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 18:22:56
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 18:25:59
zuffo 2011.02.02. 18:29:53
zuffo 2011.02.02. 18:31:13
Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.02. 18:34:56
ha mindig ott vagy neki akkor ezt adottnak veszi, nem fogja megbecsülni. persze az elszart házasságod is elviselted sokáig, szereted te a szürkeárnyalatos dagonyát :D
tuli _ 2011.02.02. 18:40:56
zuffo 2011.02.02. 18:40:56
én is úgy gondolom beszélni kell, szóból ért az ember. nem kapaszkodós nö, ez nem áll fenn. azt a kevés esélyt szeretném megjátszani. lacinak viszont bizony lehet igaza.
valahol olvastam a nőket nem megérteni kell, hanem szeretni:-)
zuffo 2011.02.02. 18:44:50
zuffo 2011.02.02. 18:51:41
mondom szerelmet....
zuffo 2011.02.02. 18:54:11
2011.02.02. 22:11:51
zuffo 2011.02.02. 22:22:53
2011.02.02. 22:39:56
zuffo 2011.02.02. 22:51:44
szereteném, ha ennek a csajnak nem löttek volna. hát ez van.....
zuffo 2011.02.02. 22:56:38
2011.02.02. 23:01:56
2011.02.02. 23:08:40
zuffo 2011.02.02. 23:08:51
Pink szabadságon (törölt) 2011.02.02. 23:15:59
zuffo 2011.02.02. 23:19:14
Pink szabadságon (törölt) 2011.02.02. 23:22:38
zuffo 2011.02.02. 23:24:42
zuffo 2011.02.02. 23:28:46
Pink szabadságon (törölt) 2011.02.02. 23:32:38
joccak, szépálmokat
zuffo 2011.02.02. 23:33:51
deflorator 2011.02.02. 23:34:59
zuffo 2011.02.03. 09:24:27
Mr. Rustical 2011.02.03. 16:02:30
Amit írsz, mind rendben van, de logikai bakugrást hajtasz végre, amikor a "Ne ölj" c. bibliai paranccsal példálózol. A bibliai parancs ugyanis nem tesz mást, mint egy morális törvényt emel társadalmi törvény rangjára - addig is mindenki tudta, hogy ölni bűn, ehhez nem kellettek kőtáblák. Ez nincs ellentmondásban a gyilkosságok "szentesítésével". Valahányszor az Ószövetség azon lelkendezik, hogy ki mindenkit öltek meg mégis Isten nagyobb tetszésére az izraeliták - nyilván a szerzők szerint ezt a törvényt felülírja valami erősebb törvény. (ld. Ábrahám, vagy amikor az úr mindenféle népeket a zsiők "kezére ad")
Ez csak annyit jelent, hogy vannak erősebb törvények annál, hogy "ne ölj": pl. a szeresd Uradat, Istenedet.
Mai nyelvre lefordítva, ha azt látod, hogy valaki éppen fel akarja robbantani a bolygót az atomcsaps mérő piros gombbal, nyugodtan öld csak meg. Erről szól minden hollywoodi film is.
Az, hogy az emberek nem tudják értelmezni a morális törvényeket, az teljesen természetes dolog, és nem jelenti azt, hogy morális törvények nem léteznek. Az emberről éppen azért mondja a vallás, hogy "bűnban fogant", mert neem képes erre a morális distinkcióra. Ha képes lenne, nem lenne ember.
Én tehát mindenben elfogadom, amit mondasz, de ebből a számomra egyáltalán nem az következik, hogy nincs általánosan érvényes morál, hanem, hogy az ember - gyarló lévén - ezt nem képes felismerni.
Na mindegy, kicsit messzire kerültünk az eredeti témától. Igazából nem akartam ilyen vizekre evezni, csak a posztolónak kívántam részvétet nyilvánítani. :) De azért köszönöm a beszélgetést, érdekes volt.
zuffo 2011.02.03. 16:41:40
tuli _ 2011.02.03. 16:59:27
mégis, valami:
mindenesetre macsózni nem gondolom, hogy helyes magatartás ilyen helyzetben az őszinteség. és igen, nem szabad lemenni kutyába, de nem is kell macsózni.
az őszinteség, szeretet mindent vihet, önzéssel viszont mindent tönkre lehet tenni. szóval azt kell szem előtt tartani, neki mi a jó. utána még előfordulhat, hogy eljön az az idő, amikor mindkettőtöknek jó lehet. talán.
zuffo 2011.02.03. 17:22:50
tuli _ 2011.02.03. 17:26:51
zuffo 2011.02.03. 17:52:47
zuffo 2011.02.03. 18:00:02
tuli _ 2011.02.03. 18:40:49
majd ő megmondja a tutit:)
zuffo 2011.02.03. 19:13:13
na majd helyre rázódunk. tudom az októbert is nehezen bírtam... de jó ám kidumálni veletek:-)
tuli _ 2011.02.03. 19:54:17
node sokan vannak, akiknek van bajuk. :)
kisebb nagyobb. kinek mi a kicsi, és mi a nagy.
foglalkozz sokat a gyerekekkel, lehet, ők segítenek.
zuffo 2011.02.03. 20:11:55
gyerekek az más kategória:-))
Flagiore 2011.04.28. 09:19:59